کد مطلب: 

211077

درخواست فیلتر کردن تلگرام در روسیه به دادگاه ارائه شد

سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه از دادگاه خواسته است دسترسی به پیام‌رسان تلگرام را در این کشور محدود کند.
درخواست فیلتر کردن تلگرام در روسیه به دادگاه ارائه شد

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ضرب الاجل مقامات روسیه به پیام‌رسان تلگرام برای تسلیم کلیدهای رمزنگاری خود به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه به پایان ‌رسید.

دادگاه ناحیه تاگانسکی مسکو، پایتخت روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفته در پنج روز در مورد بررسی یا رد این درخواست سازمان نظارت بر ارتباطات موسوم به "روس کمنادزر" تصمیم خواهد گرفت.

دیوان عالی روسیه ۲۰ مارس شکایت تلگرام علیه سازمان اطلاعات و امنیت روسیه را رد کرد. تلگرام به درخواست سازمان اطلاعات و امنیت برای تسلیم کلیدهای رمزش شکایت داشت.

پاول چیکوف، رئیس گروه بین المللی دفاع از حقوق بشر موسوم به "آگورا" گفته است: "موقعیت تلگرام مثل قبل باقی می ماند. تقاضای سازمان اطلاعات و امنیت روسیه برای دسترسی به مکاتبات خصوصی کاربران خلاف قانون اساسی است و پایه قانونی ندارد و از نظر فنی و قانونی غیر قابل اجرا است، از این رو فیلترکردن نیز بی‌اساس است."

دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به خبرنگاران گفته است: "تلگرام پیام‌رسان بسیار مناسبی است، ما واقعا از آن استفاده می‌کنیم، از جمله برای ارتباط با روزنامه نگاران. اگر اجماع حاصل نشود حیف خواهد بود. تا آن جا که ما آگاه هستیم هنوز اجماع وجود ندارد ."

"قانون قانون است و اگر رعایت نشود تدابیری اتخاذ می‌شود و ما دنبال جایگزینی می‌گردیم که به بهترین وجه پاسخگوی نیازهای‌مان باشد."

پاول دوروف بنیادگزار تلگرام بارها گفته که تهدید تلگرام به فیلتر به جایی نخواهد رسید و تلگرام به آزادی و حریم خصوصی پای‌بند می‌ماند.

پیام‌رسان تلگرام ماه اکتبر ۲۰۱۷ به دلیل خودداری از ارائه‌ کلیدهای رمزنگاری پیام‌های کاربران به سازمان اطلاعات و امنیت روسیه ۸۰۰ هزار روبل جریمه شد.

در آن زمان دوروف گفته بود: "علاوه بر این که درخواست اف اس به (سازمان اطلاعات و امنیت روسیه) از لحاظ فنی غیرقابل اجرا است، ناقض ماده ۲۳ قانون اساسی فدرال روسیه در مورد حق محرمانه بودن مکاتبات، مکالمات تلفنی، مخابرات پستی و تلگراف هم هست."

مقامات امنیتی روسیه می‌گویند برای جلوگیری از حوادثی مانند انفجار در متروی سن پترزبورگ در آوریل سال گذشته به دسترسی به محتوای پیام‌های کاربران تلگرام نیاز دارند. در آن انفجار ۱۴ نفر کشته شدند.

به گفته سازمان اطلاعات و امنیت روسیه (FSB) عاملان بمب‌گذاری در متروی سن‌پترزبورگ از تلگرام برای ارتباط استفاده کرده بودند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2018-04-07 09:45

افزودن دیدگاه جدید