کد مطلب: 

205708

خرید در شبکه اجتماعی به معنای افتادن در دام کلاهبرداران سایبری است

رییس پلیس فتا استان کردستان، گفت: با توجه به افزایش استفاده از فضای مجازی، به همان نسبت‌، کلاهبرداری در فضای مجازی توسط افراد سودجو افزایش یافته است.
خرید در شبکه اجتماعی به معنای افتادن در دام کلاهبرداران سایبری است

به گزارش سیتنا، سرهنگ شاکری تاکید کرد: ‌در همین رابطه افراد زیان دیده از فضای مجازی به پلیس فتا مراجعه می‌کنند که به علت عدم شناخت آسیب‌های فضای مجازی‌، متحمل ضرر و زیان مالی شده‌ا‌ند.
 
وی با اشاره به یک مورد از کلاهبرداری در فضای مجازی که در استان به وقوع پیوسته است‌، بیان کرد: در پی ارجاع پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری رایانه‌ای در فضای مجازی از سوی قاضی ویژه رسیدگی به جرائم سایبری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به این پلیس‌، زیان دیده در پلیس فتا حاضر و پیرامون موضوع از وی تحقیق شد.

رئیس پلیس فتا استان کردستان افزود: شاکی اظهار نمود، از طریق شبکه اجتماعی با ارتباط برقرار کردن با اکانتی اقدام به خرید چراغ‌های تزئینی ماشین نموده و مبلغ قابل توجهی را به شماره کارت بانکی فروشنده واریز کردم، اما پس از واریز وجه فروشنده پاسخگوی تعهدات خود نشد. لذا از شخص فروشنده شکایت و تقاضایی رسیدگی دارم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: مراتب در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرایم سایبری این پلیس کار قرار گرفته و در این رابطه پرونده تشکیل گردید‌. پس از انجام تحقیقات مقدماتی‌، شناسایی متهم مورد نظر در دستور کار قرار گرفته و با اقدامات فنی و پلیسی متهمی که اقدام به ارتباط با شاکی نموده بود مشخص گردید.
 
سرهنگ شاکری گفت: در ادامه پس از هماهنگی با قاضی مربوطه متهم به این پلیس احضار و پیرامون موضوع پرونده از وی تحقیق، نامبرده بدواً منکر قضیه بوده اما با توجه به دلایل و مدارک و مستندات پرونده به بزه انتسابی معترف و اظهار نمود در شبکه اجتماعی به انگیزه کسب منافع مالی اقدام به ارتباط با شاکی نموده بودم و با فریب دادن وی مبلغی را از وی اخذ کردم. نهایتاً پرونده تکمیلاً در معیت طرفین به دادسرا ارسال و از سوی مقام قضایی برای متهم به اتهام کلاهبرداری اینترنتی قرار قانونی مناسب صادر گردید.
 
وی در توصیه به شهروندان گفت: براى خرید اینترنتى از سایت‌هاى معتبر و داراى نماد اعتماد الکترونیکى استفاده نمایند و به هیچ عنوان  از شبکه‌هاى اجتماعى‌ خرید نکنند چرا که خرید از شبکه اجتماعی به معنای افتادن در دام کلاهبرداران سایبری است.

رییس پلیس فتا کردستان با اشاره به آدرس سایت پلیس فتا آن را دریچه ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می‌کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.Cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-12-27 20:41

افزودن دیدگاه جدید