کد مطلب: 

203440

دیدار معاون وزیر خارجه اندونزی با قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل

در دیدار معاون وزیر خارجه اندونزی با قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل روند همکاری‌های دو کشور بررسی شد.
دیدار معاون وزیر خارجه اندونزی با قائم مقام وزیر ارتباطات در امور بین الملل

به گزارش سیتنا، دسرا پرچایا معاون وزیر امور خارجه به همراه سفیر اندونزی در ایران با مهندس مهدی محتشمی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل، دیدار کرد.

محتشمی در این دیدار با اشاره به اینکه روابط دو کشور مسلمان ایران و اندونزی در سطح بسیار خوبی است، افزود: اراده مسوولان، گسترش همکاری ها بین این دو کشور مسلمان است.

وی با بیان اینکه روابط تجاری بین دو کشور به سطح بالاتری رسیده است، اظهار داشت: اما این حجم روابط با انتظارات هدف گذاری شده توسط رهبران دو کشور فاصله دارد و باید گسترش یابد.

قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بین الملل، روابط بانکی را از جمله این همکاری ها دانست و تاکید کرد: همکاری ها در حوزه نفت و گاز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدوارم مذاکرات دو طرف در این زمینه به نتایج مطلوبی برسد.

وی با اشاره به حضور و فعالیت شرکت مپنا در کشور اندونزی، تصریح کرد: در بخش انرژی همکاری خوبی بین دو کشور وجود دارد و امیدواریم همکاری های دو کشور در زمینه ساخت نیروگاه های برق نیز افزایش یابد.

محتشمی به مذاکراتی که در زمینه نهایی کردن موافقتنامه تعرفه های ترجیهی در حال انجام است اشاره کرد و گفت: کاهش تعرفه ها می تواندموجب افزایش مبادلات تجاری دو کشور خواهد شد.لازم به یاد آوری است که وزارت ارتباطات وفن آوری اطلاعات  مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی با اندونزی می‌باشد.

وی از تعیین تاریخ برگزاری اجلاس کمیسیون های مشترک دو کشور در تهران در چند ماه آینده خبر داد و افزود: در این اجلاس موضوعات مختلف برای همکاری های دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-09-26 20:40

افزودن دیدگاه جدید