کد مطلب: 

202368

تغییر کسب‌وکارها در پست با توسعه دولت الکترونیک

مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت:‌ همان طورکه در دولت یازدهم در شرکت پست تغییرات محسوسی را شاهد بودیم، در دولت دوازدهم نیز شتاب تغییرات، سرعت بیشتری می یابد.
تغییر کسب‌وکارها در پست با توسعه دولت الکترونیک

به گزارش سیتنا، حسین مهری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با سایت وزارت ارتباطات، در رابطه با برنامه های پست برای رونق دولت الکترونیک، گفت: با توسعه دولت الکترونیک کسب و کار در پست تغییر می یابد، همچنین کالا و اسناد دو موضوع مهمی است که رویکرد جدید  پست دنیا به این سمت در حرکت است و شرکت پست نیز با توجه به توسعه دولت الکترونیک  به سمت کالا و اسنادحرکت  می کند؛ مانند جابه جایی اسناد ماشین و منزل که امروزه توسط  شرکت پست انجام می شود.

به گفته مهری حجم کالا در پست افزایش یافته و جهت گیری و زیرساختها  مبتنی بر دولت الکترونیک، تعریف شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به برگزاری اتحادیه جهانی پست، مراودات خود را با کشورها افزایش داده ایم  که از جمله آنها چین، ویتنام، اتریش، آذربایجان، ترکیه، عراق، آفغانستان  است که با این کشورها تفاهم نامه دو جانبه امضا و با کشور ویتنام  نیز تفاهم نامه سه جانبه امضا کرده ایم و انعقاد تفاهم با 5 کشور دیگر نیز در دستور کار ما قرار دارد تا بتوانیم  فعالیتهای  شرکت ملی پست  را در سطح بین امللی گسترش دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تغییرات پست در دولت دوازدهم گفت:‌ همان طورکه در دولت یازدهم تغییرایت محسوسی را شاهد بودیم در دولت دوازدهم شتاب تغییرات، سرعت بیشتری می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پست درباره افتتاح مرکز داده شماره دو دولت در مرکز تجزیه مبادلات پست گفت:  این مرکز مرتبط با فعالیتهای سازمان فناوری اطلاعات  است و ساختمان های پست به دلیل استحکام و مرکزیتی که داشته اند در اختیار مراکز داده سازمان فناوری اطلاعات، قرار گرفته اند.

وی بر همکاری با سازمان فناوری اطلاعات تاکید کرد و افزود: در شهرهای مختلف مثل مشهد،  تهران، اصفهان، تبریز، همدان و رشت فضا در اختیار این سازمان قرار داده ایم، اما مدیریت این مراکز داده، بر عهده سازمان فناوری اطلاعات است.

مهری یادآور شد: با توجه به اینکه این مراکز در ساختمانهای شرکت پست  قرار گرفته است؛‌ قطعا از این فضاها برای فعالیت های  پستی از جمله کد پستی و تجارت الکترونیک، استفاده می کنیم.

وی درباره برنامه های جدید شرکت ملی پست گفت: 16 محور تحول تعریف کرده ایم  که از جمله مهمترین آنها در رابطه با توسعه تجارت الکترونیک، پست لجستیک، کلان داده ها، تجزیه مبادلات و  هاب پستی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-08-06 16:59

افزودن دیدگاه جدید