کد مطلب: 

202097
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با سیتنا؛

تشریح نحوه‌ی ارائه‌ی تسهیلات به پیام رسان‌های بومی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سندی در خصوص پیام رسان‌های بومی توسط وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی تهیه شد که در شورای عالی فضای مجازی مورد تصویب قرار گرفت و نحوه‌ی حمایت از پیام رسان های بومی در آن دیده شد.
تشریح نحوه‌ی ارائه‌ی تسهیلات به پیام رسان‌های بومی

مهندس "محمد جواد آذری جهرمی" رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون برنامه‌ی حمایت از پیام رسان‌های بومی در سال‌های اخیر، گفت: سندی در خصوص پیام رسان‌های بومی توسط وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی تهیه شد که در شورای عالی فضای مجازی مورد تصویب قرار گرفت و نحوه‌ی حمایت از پیام رسان های بومی در آن دیده شد.

آذری جهرمی ادامه داد: در راستای حمایت از پیام رسان های بومی، یک سری حمایت‌ها عمومی هستند، مانند این که فضای دیتاسنتری و یا هزینه‌ی اتصال به شبکه‌ی ملی را برای آن‌ها کاهش دهیم که این برای همه‌ی سرویس های داخلی انجام شده است و امروز پیام رسان های بومی کشور مانند سروش، بیسفون و امثال آنها، همه در شرکت ارتباطات زیرساخت به طور مجانی هاست می‌شوند و اتصالاتشان نیز به طور مجانی به آنها داده شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در عین حال تاکید کرد: اما این حمایت‌ها کفایت نمی‌کند. ما باید یک سری بسته‌های اختصاصی نیز برای آنها داشته باشیم که در آن چارچوبی که شبکه‌ی ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی تصویب شده است چارچوب ها تعیین شده است؛ مثلا گفته شده که اگر پیام رسان به حد مشخصی برسد، اینترکانکشن با شبکه‌ی PSTN به آن داده می شود و همچنین امکان اتصال به شبکه‌ی بانکی برایشان فراهم می‌شود و سایر موارد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، اظهار کرد: در کنار این موارد، همچنین موضوعاتی گذاشته است که مثلا پیام رسان خارجی اگر در داخل ایران هم بیاید اجازه‌ی دریافت این تسهیلات را نخواهد داشت.

آذری جهرمی، در پایان گفت: این مجموعه، بسته‌ای بوده که طراحی شده و به تصویب شورای عالی فضای مجازی هم رسیده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-19 00:32

افزودن دیدگاه جدید