کد مطلب: 

201893

کاهش توان ادراکی با وجود تلفن‌های هوشمند

در دسترس بودن تلفن همراه هوشمند، حتی اگر خاموش باشد، به مقدار زیادی از توان ادراکی شما کم می‌کند.
کاهش توان ادراکی با وجود تلفن‌های هوشمند

به گزارش سیتنا، یک تحقیق جدید که در دانشگاه آستین، در ایالت تکزاس آمریکا بر روی 800 نفر دارنده تلفن هوشمند انجام شده، برای اولین تاثیر نزدیکی تلفن‌های هوشمند بر انجام وظایف را نشان می‌دهد.

در این آزمایش از شرکت کنندگان خواسته شده تا پشت کامپیوتر قرار بگیرند و تست‌هایی را انجام دهند. این تست‌ها برای اندازه‌گیری قدرت ادراک و توانایی مغز برای فراوری داده‌ها تنظیم شده است.

قبل از شروع این تست از شرکت کنندگان خواسته شده تلفن‌های هوشمند خود را یا روی میز. یا در جیب و یا در اتاق مجاور محل آزمایش بگذارند. از همه شرکت کنندگان خواسته شده تا تلفن‌های هوشمند خود را خاموش کنند.

پژوهشگران متوجه شدند شرکت کنندگانی که تلفن‌های هوشمند آنها در اتاق مجاور بوده بهتر از کسانی که تلفن آن‌ها روی میز بوده تست‌ها را انجام داده‌اند. آن‌ها همچنین کمی بهتر از کسانی که تلفن در جیبشان بوده تست‌ها را انجام دادند.

این تحقیق نشان می‌دهد که وجود تلفن هوشمند توانایی‌های ادراکی را کاهش داده و عملکرد ادراکی را مختل می‌کند.

دکتر ادریان وارد، استاد دانشگاه آستین گفت: «ما شاهد یک رابطه خطی بین وجودتلفن‌های هوشمند و کاهش ظرفیت ادراکی هستیم. ضمیر آگاه شما به تلفن فکر نمی‌کند، اما فرایند فکر نکردن در باره تلفن همراه توان ذهنی شما را محدود می‌کند و یا به عبارت دیگر مغز شما را خسته می‌کند».

در آزمایشی دیگر وابستگی افراد به تلفن‌های هوشمند و تاثیر آن بر توان ادراکی آنها اندازه گیری شد. در این آزمایش مشخص شد افرادی که بیشترین وابستگی را به تلفن همراهشان دارند در مقام مقایسه با دیگران عملکرد ضعیف‌تری در انجام این تست‌ها از خون نشان دادند.

در این آزمایش‌ها مشخص شد که در دسترس بودن تلفن هوشمند باعث کاهش میزان تمرکز در صاحبانشان می‌شود زیرا مغزشان مدام از آن‌ها می‌خواهد تا به تلفن همراه مراجعه نکنند.

وارد می‌گوید: «شرکت کنندگان حواسشان به خاطر پیام‌های تلفن همراه پرت نمی‌شود. فقط وجود تلفن هوشمند در کاهش توان ذهنی کافی است».

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-07-05 17:52

افزودن دیدگاه جدید