کد مطلب: 

201300

گزارش تصویری/ متروی شکوهمند مسکو تحت پوشش wifi

سیستم متروی شهر مسکو یکی از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین شبکه‌های زیرزمینی در جهان است. ایستگاه‌های بزرگ و پرفضای این سیستم مترو که با ذهنیت ستایش از دولت کمونیست حاکم وقت تاسیس شده بود، با مجسمه‌های مرمری، دیوارهای موزائیک، شیشه‌های رنگین و... تزیین شده‌اند.
گزارش تصویری/ متروی شکوهمند مسکو تحت پوشش wifi

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، سال ۱۹۳۵، وقتی که متروی مسکو راه‌‌اندازی شد، این سیستم زیرزمینی فقط ۱۱ ایستگاه داشت و ۲۸۵ هزار نفر را به مقصدهای خود می‌رساند. اما، امروز، شبکه متروی مسکو شامل ۲۰۶ ایستگاه است و روزانه ۹ میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

معماری ایستگاه‌های متروی مسکو این روزها شامل ترکیبی از تاریخ گذشته این کشور و معماری مدرن است. با توجه با نزدیک‌ شدن جام جهانی ۲۰۱۸ که در روسیه برگزار خواهد شد، در چند سال گذشته سیستم متروی مسکو شاهد سرمایه‌گذاری‌های فراوانی برای توسعه و بهبود سرویس مترو بوده است.

این روزها، بیشتر ایستگاه‌ها در متروی مسکو اینترنت وایرلس دارند و استفاده از زبان انگلیسی در تابلوها و اعلانات رو به افزایش است.

شبکه متروی مسکو که جایگاه نمادینی در روسیه به دست آورده، در سال‌های گذشته به محل محبوبی برای توریست‌ها هم تبدیل شده است؛ تا جایی که مکان‌های ویژه‌ای که منظره خوبی دارند با عنوان "محل سلفی گرفتن" برای عکس گرفتن توریست‌ها مشخص و ساخته شده‌ است.

منبع تصاویر: رویترز

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-06-01 23:42

افزودن دیدگاه جدید