کد مطلب: 

199420

١۶ درصد فارغ التحصیلان کشور در رشته های مرتبط با ICT درس خوانده اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز تحول بزرگی در حوزه ICT دنیا ایجاد شده که همان نگاه ویژه به کسب و کار فارغ التحصیلان است، گفت: حدود ١۶ درصد فارغ التحصیلان کشور در یکی از شش رشته تحصیلی مرتبط با ICT درس خوانده اند که باید برای آنها اشتغال ایجاد کنیم.
١۶ درصد فارغ التحصیلان کشور در رشته های مرتبط با ICT درس خوانده اند

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در دومین روز از سفر به استان کرمانشاه بعد از بازدید از مراحل ساخت دیتاسنتر و مجموعه ICT کرمانشاه، مرکز تسهیل گری این شهر را به صورت رسمی افتتاح کرد.

وی در جمع کسب و کارهای نوپا و الکترونیکی که کار خود را در مرکز تسهیل گری پی می گیرند، گفت: سیاست این دولت بر این مبناست که فارغ التحصیلان بدون اینکه کارمند دولت باشند بتوانند کارآفرین باشند و امروز کشورهایی موفق اند که نگاه ویژه ای به فعالیت های شرکت های دانش بنیان داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان بیشتر در پارک های علم و فناوری و مراکز تسهیل گری و شتابدهنده ها شکل می گیرند، اظهار کرد: طی سه سال و نیم گذشته تمام تلاش خود را کردیم تا این رویکرد را با همکاری وزارتخانه هایی چون بهداشت، آموزش و پرورش و کشاورزی پیش ببریم؛ چرا که معتقدیم در ایران با این گستردگی راه دیگری برای ایجاد اشتغال و تولید و اداره کشور نداریم.

وی در مورد همکاری های بین المللی این مرکز تسهیل گری، تصریح کرد: همکاری های بین المللی ما راه درستی است، چرا که باید ایده و تجارب خود را با آنها در میان بگذاریم و ایده ها و تجارب آنها را بعد از بومی کردن استفاده کنیم و قرار نیست که در همه موضوعات کار خود را از صفر شروع کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-04-20 13:19

افزودن دیدگاه جدید