کد مطلب: 

197675
به منظور افزایش امنیت ارتباطی و دسترسی به گسترده وسیعی از آدرس IP ؛

امکان فعال‌سازی رایگان سرویس IPv6 برای مشترکان رایتل میسر شد

رایتل با بهره برداری از IPv6 امکان ارایه خدمات نوین از طریق بستر خود را برای مشترکین تلفن همراه در سراسر کشور فراهم نموده است. مشترکین رایتل با فعال‌سازی این سرویس می‌توانند به گسترده وسیعی از آدرس IP دسترسی داشته و امنیت ارتباطی خود را نسبت به IPv4 افزایش دهند.
امکان فعال‌سازی رایگان سرویس IPv6 برای مشترکان رایتل میسر شد

به گزارش سیتنا، پروتکل اینترنت (Internet Protocol) که به اختصار (IP) نامیده می‌شود، جهت آدرس‌دهی در اینترنت استفاده می‌شود. تاکنون چندین نسل از‌ IP به بهره‌برداری رسیده‌است که یکی از آن‌ها نسل چهارم است. IP نسل چهارم علی‌رغم مزایایی که داراست، با توجه به رشد سریع کاربران و مشکلات به وجود آمده، دیگر پاسخگوی نیاز رو به رشد کاربران اینترنت نیست.

گسترش تقاضا برای سرویس‌های مبتنی بر IP و نیاز به یک روش یا فناوری جدید که بتواند تعداد زیادی از کاربران را پشتیبانی نموده و آدرس‌های زیادی در اختیار آن‌ها قرار دهد، بیش از پیش احساس می‌شود. از این رو IP نسل ششم (IPv6) با در نظر گرفتن نیازهای جدید کاربران به گونه‌ای طراحی شده است که بتوان به واسطه آن سرویس‌های مختلف IP را به شمار زیادی از کاربران چه از نظر تعداد و چه از لحاظ وسعت جغرافیایی ارایه کرد.

با استفاده از IPv6 فضای آدرس‌دهی چندین برابر می‌شود، در نتیجه آدرس‌های منحصر‌به‌فرد زیادی را می‌توان از این طریق به‌وجود آورد. با وجود این آدرس‌های منحصر‌به‌‌فرد ساز و کارهای دسترسی و تأمین امنیت نیز بهبود پیدا می‌کنند.

در همین حال، رایتل با بهره برداری از IPv6 امکان ارایه خدمات نوین از طریق بستر خود را برای مشترکین تلفن همراه در سراسر کشور فراهم نموده است. مشترکین رایتل با فعال‌سازی این سرویس می‌توانند به گسترده وسیعی از آدرس IP دسترسی داشته و امنیت ارتباطی خود را نسبت به IPv4 افزایش دهند.

فعال‌سازی این سرویس رایگان است و مشترکین رایتل در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از اطلاعات ارایه شده در لینک (اینجا) نسبت به فعال سازی IPv6 روی گوشی تلفن همراه یا مودم خود اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 1.4 (12 رای)
سیتنا 5
2017-03-15 23:24

افزودن دیدگاه جدید