کد مطلب: 

196898
دکتر ربیعی در سومین جشنواره رتبه بندی شرکت های تابعه شستا:

بر پایه اقتصاد مقاومتی باید میزان بهره مندی از فرصت های جهانی را افزایش دهیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: اقتصاد مقاومتی بر برون گرایی تاکید دارد، بنابراین باید میزان جذب سرمایه گذاری خارجی و بهره مندی از فرصت های جهانی را بیش از پیش افزایش دهیم و استفاده از بازارهای آسیای جنوب شرقی، افریقا، امریکای شمالی و کشورهای تازه صنعتی شده فرصت خوبی برای تحقق این امر است.
بر پایه اقتصاد مقاومتی باید میزان بهره مندی از فرصت های جهانی را افزایش دهیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر علی ربیعی در مراسم سومین جشنواره رتبه بندی شرکت های تابعه در مرکز همایش های بین المللی صداو سیما، اضافه کرد: اصلاحات راه بی بدیلی برای سازمان هایی شبیه ماست.

وی گفت: اصلاح به این معناست که باید مدام خود را به روز کنیم و مورد قضاوت قرار دهیم. در اوایل انقلاب اسلامی نشست هایی به منظور خود انتقادی و احیای خود داشتیم که روشی برای خود ارزیابی به شمار می رفت که روشی مدرن به شمار می رود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیریت را در سه دسته مدیریت های کاهنده، مدیریت های تداوم دهنده و فزاینده دسته بندی و اضافه کرد: اگر معیار درست و سلامت وجود نداشته باشد سازمان ها دچار پیری زودرس وآثار برخی از مدیریت ها به مدیریت های دوره بعدی منتقل می شود.

دکتر ربیعی افزود: معیارها و ارزیابی هایی که می گذاریم تفاوت بین مدیران را مشخص می کند. در این ارزیابی هاست که به ضعف ها و نقاط قوت در مهارت های انسانی و یا  فنی می توان پی برد و در این مرحله است که می توان از نظام آموزشی و مشاوره ای بهره جست و یا جایگاه ها را تغییر داد. با الگو سازی از مدیر کامل می توان شیوه سازی به وجود اورد.

وی گفت: شاخص های عمومی ای که از این ارزیابی بیرون می آیند باید به بحث گذاشته شوند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ارزش دانش ذهنی تاکید کرد و با ذکر مثالی از مدیریت ژاپنی ادامه داد: دانش ضمنی نیز بسیار با اهمیت است و با سازمان دهی مناسب می توان از دانش مدیران بهترین بهره ها را برد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که ما بر اقتصاد مقاومتی پایبند هستیم، افزود: اقتصاد مقاومتی را راهی می دانیم برای این که از آسیب های اجتماعی و شکنندگی دور باشیم و هم این که تاب آوری بیشتری برای کشور خود داشته باشیم. ما به دانش بنیان کردن امور معتقدیم و این امر یک تجربه جهانی است و باید با بومی کردن دانش جهانی از آن به عنوان الگو استفاده کنیم.

دکتر ربیعی تصریح کرد: شاخص های اقتصاد مقاومتی باید به عنوان شاخص معیار باشد و سرمایه گذاری ها باید به سمتی برود که از ناعدالتی ها کاسته و شود و در کنار سودآوری، برون زایی را نیز تقویت کنیم.

دکتر ربیعی نوآوری و درون زایی را در شرکت ها از ابعاد اقتصاد مقاومتی دانست و اشاره کرد: باید از اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ملاک و معیار حتی برای استفاده از تجربیات و فرصت های جهانی و برون گرایی استفاده شود.

وی یاد آورشد: اقتصاد مقاومتی بر برون گرایی تاکید دارد، بنابراین باید میزان جذب سرمایه گذاری خارجی و بهره مندی از فرصت های جهانی را بیش از پیش افزایش دهیم و استفاده از بازارهای آسیای جنوب شرقی، افریقا، امریکای شمالی و کشورهای تازه صنعتی شده فرصت خوبی برای تحقق این امر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه های دکتر روحانی برشمرد و گفت: شفافیت اولویت کارماست و هیچ گاه موضوعی دست دوم محسوب نمی شود.

دکتر ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدامات و عملکرد دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، گفت: استفاده از هوش تجاری (BI) به منظور ایجاد شفافیت برای ما یک معیار ارزیابی و ارزش گذاری برای مدیران به شمار می رود چرا که این سامانه به ایجاد شفافیت بیشتر کمک به سزایی می کند.

وی تاکید کرد: کارفرمایان ما کارگران و بازنشستگان هستند و توقع من از همکارانم در این جمع این است که ترتیبی فراهم کنند که روز به روز نظارت آنان بر ما و شفافیت کار ما بیشتر شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-02-19 17:31

افزودن دیدگاه جدید