کد مطلب: 

195500

داده های مکانی از مهمترین زیرساخت های اطلاعاتی ایران است

نصرالله جهانگرد در کارگاه آموزشی سامانه ملی کاتالوگ داده های با تاکید بر نقش داده های مکانی، آن را از مهترین لایه ها و زیر ساخت های اطلاعات ملی ایران دانست و گفت: همه فعالیت هایی که انجام می دهیم در نهایت منجر به خدمت یا ارزش افزدوه، می شود که در مکان تجلی پیدا می کند .
داده های مکانی از مهمترین زیر ساخت های اطلاعاتی ایران است

به گزارش سیتنا، جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات در کارگاه سامانه ملی کاتالوگ داده های مکانی اظهار داشت :در سراسر دنیا، اطلاعات جهت تبدیل شدن به ارزش افزوده به مکان وصل می شود و قریب به 80 درصد کاربردهای اطلاعاتی دنیا در مکان عینیت می یابد.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به رویکرد دولت در گذشته گفت: ما در فعالیت های گذشته گذر به فضای دولت الکترونیک اقدام های مقدماتی را اجرایی کردیم، اما در این دوره به زیر ساخت ها توجه کرده ایم و به کارهای زیر بنایی و قسمت های شبکه ای و سخت افزاری پرداخته ایم.

وی در ادامه افزود: مسائل زیر بنایی انجام شده و بسترفنی و چارچوب های مورد نظر در این حوزه بر طبق استاندارهای جهانی انجام می شود و قابل ارائه در اندازه های بین المللی است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، نقش دستگاه های اجرایی در پیاده سازی و استقرار این پروژه را به یک ساختمان تشبیه کرد و گفت: نقشه یک معماری روی میز است و بر اساس این معماری هر دستگاهی قسمتی از ساختمان را می سازد و در نهایت محیط زندگی و کسب و کار همه ما آماده می شود و نقش سیمرغ کنار هم تشکیل می شود. همه دستگا ه ها در این بین حیاتی و استراتژیک است و باعث ایجاد هویت یکپارچه مستقل  و مدیریت بهینه  کشور می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2017-01-15 11:11

افزودن دیدگاه جدید