کد مطلب: 

192081
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات، خبر داد:

سرمایه‌گذاری 110 هزار میلیارد تومانی برای رشد ارزش بازار ICT کشور

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بازار فناوری اطلاعات در پایان برنامه‌ی ششم توسعه در سال 99 به 928 هزار میلیارد ریال (به قیمت جاری) می‌رسد که باید برای رشد ارزش بازار ICT کشور، 110 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.
سرمایه‌گذاری 110 هزار میلیارد تومانی برای رشد ارزش بازار ICT کشور

به گزارش سیتنا، مهندس برات قنبری، گفت: بازار فناوری اطلاعات در پایان برنامه ششم توسعه در سال 99 به 928 هزار میلیارد ریال (به قیمت جاری) میرسد که باید برای رشد ارزش بازارICT کشور، 110 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.

وی افزود: سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که برای آنکه ارزش بازار ICT ایران در سال آینده به 80 میلیارد دلار برسد یا در سال 99 به 928 هزار میلیارد ریال برسد، چه شاخص‌هایی باید رعایت شود تا شاهد رشد ارزش افزوده بازارICT  باشیم.

قنبری درباره‌ی پیش بینی وزارت ارتباطات درباره‌ی ارزش بازارICT  کشور، گفت: در حقیقت با توجه به پتانسیلی که کشور در بخش ارزش افزوده بازار ICT دارد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبق برنامه ریزی‌های خود پیش‌بینی کرده ارزش این بازار تا آخر برنامه ششم توسعه (در سال 99) به 928 هزار میلیارد ریال (به قیمت جاری) برسد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات افزود: به عبارتی تولید ناخالص داخلی کشور تا آخر برنامه ششم توسعه، باید به بیش از 14 هزار میلیارد ریال برسد که سهم بخش ICT (در هر دو بخش اصلی و اقماری) از آن در حدود 6.6 درصد خواهد بود.

قنبری با بیان اینکه بحث ارزش افزوده بازار ICT در دو بخش اصلی و اقماری مطرح می‌شود، گفت: از میزان 928 هزار میلیارد ریال، ارزش افزوده بخش اصلی بازار ICT، 534 هزار میلیارد ریال و مابقی آن ارزش افزوده در بخش اقماری بازار ICT که سایر بخشهای اقتصادی را شامل میشود، خواهد بود.

وی افزود: برای رسیدن به این ارزش افزوده در بازار ICT قرار است 20 هزار میلیارد تومان دولت و 40 هزار میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه گذاری کند. از سوی دیگر سهم سرمایه گذاری ارزش افزوده بازار ICT در سایر بخشهای اقتصادی که اقماری محسوب می‌شوند، 50 هزار میلیارد تومان محاسبه شده است. در کل باید برای رشد ارزش بازار ICT کشور، 110 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنیم.

قنبری در ادامه گفت: به عبارتی باید سرمایه گذاری تا آخر برنامه ششم توسعه تقریباً دو برابر شود. یعنی از 133 هزار میلیارد ریال در سال 95 به 279 هزار میلیارد ریال در سال 99 برسد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-22 16:36

افزودن دیدگاه جدید