کد مطلب: 

191860

نمره شبکه ملی اطلاعات در اجرای سرشماری اینترنتی 18.5 است

رییس سازمان فناوری اطلاعات نمره شبکه ملی اطلاعات را در برگزاری طرح اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن را بسیار خوب دانست و اظهار کرد: جزییات اطلاعات مردم ثبت شده از اقصی نقاط کشور نشان دهنده گستردگی و در دسترس قرارگرفتن آن دارد.
نمره شبکه ملی اطلاعات در اجرای سرشماری اینترنتی 18.5 است

به گزارش سیتنا، نصراله جهانگرد در گفت و گو با سایت وزرات ارتباطات با بیان اینکه سرشماری عمومی نفوس و مسکن که امسال به صورت اینترنتی انجام می شود نخستین اقدام ملی بر بستر شبکه ملی اطلاعات است، گفت: مهمترین انتظاری که از شبکه ملی می رود گستردگی و پوشا بودن آن در سراسر کشور است. ضمن اینکه در دسترس قرار گرفتن این ارتباط در اقصی نقاط کشور، پایداری، توانمندی در ارایه سرویس های مردم نهاد از دیگر انتظارات شبکه ملی اطلاعات به شمار می رود.
 
وی با اشاره به خدمات شبکه ملی اطلاعات برای برگزاری اینترنتی سرشماری در سال جاری افزود: در فرایند سرشماری جزییات اطلاعات ثبت شده مردم نشان از گستردگی و دسترسی کامل آن دارد چراکه در گزارش ها مشخص است که اطلاعات مردم از همه شهرها و روستاهای کوچک در سیستم ثبت شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ثبت اطلاعات از اقصی نقاط کشور را معرف پوشش، وسعت دسترسی، پایداری و کیفیت مناسب شبکه ملی اطلاعات دانست و اظهار کرد: علاوه بر آن در شبکه ملی اطلاعات امکان برقراری پوشش های امنتیتی برای سرویس های ویژه به صورت یکپارجه فراهم است بطوریکه در سرشماری اخیر دسترسی سامانه به خارج از کشور بسته شد.

جهانگرد از دیگر خصوصیات شبکه ملی اطلاعات که در سرشماری اخیر نیز بکارگیری شد به رصد رفتارهای هک بین المللی و کنترل آن اشاره کرد و تصریح کرد: برهمین اساس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اجرای شبکه ملی اطلاعات اهتمام ویژه ای داشت.

رییس سازمان فناوری اطلاعات در پایان درباره نمره ای که شبکه ملی اطلاعات در نخستین اقدام ملی انجام شده در بستر آن می گیرد، گفت: به نظرم شبکه ملی اطلاعات در اجرای این طرح نمره بسیار خوبی بگیرد و شاید اگر بخواهیم عددی ذکر کرد نمره آن را 18.5 یا 19 باشد.

سرشماری عمومی نفوس و مسکن امسال از سوم مهرماه به صورت اینترنتی برگزار شده است که باتوجه به روند تصاعدی استقبال از دیروز، اجرای آن تا روز سه شنبه 27 مهرماه تمدید شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-10-15 15:30

افزودن دیدگاه جدید