کد مطلب: 

190475

رایتل اپراتور پیشگام در راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر شبکه‌ی ملی اطلاعات

در پی درخواست سال گذشته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اپراتورهای تلفن همراه برای سرمایه‌گذاری در شبکه‌ی ملی اطلاعات، بررسی عملکرد رایتل نشان می‌دهد که در این اپراتور ده‌ها پرتال در حوزه‌های مختلف راه اندازی شده است که اکثر این سرویس‌ها وابسته به ترافیک داخلی است.
رایتل اپراتور پیشگام در راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر شبکه‌ی ملی اطلاعات

به گزارش خبرنگار سیتنا، در آستانه‌ی بهره‌برداری از فاز نخست شبکه‌ی ملی اطلاعات همزمان با هفته‌ی دولت، بررسی عملکرد رایتل نشان می‌دهد که در این اپراتور ده‌ها پرتال در حوزه‌های مختلف راه اندازی شده است که اکثر این سرویس‌ها وابسته به ترافیک داخلی است.

دکتر محمود واعظی، شهریورماه سال 94 و در مراسم افتتاح پروژه های اپراتوری، در مورد شبکه‌ی ملی اطلاعات و دسترسی آزاد به اطلاعات، گفت:‌ دولت این قانون را جدی گرفته و در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. مردم حتماً باید به شبکه های مفید دسترسی داشته باشند و هرچه در این زمینه اطلاعات به مردم بدهیم، آنها سود می کنند. امید ما این است که به کمک اپراتورها بخش قابل توجهی از این نیازها تأمین شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خواستار همکاری اپراتورها در زمینه‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات شد و افزود: هدف ما بها دادن بیشتر به اپراتورها است تا دولت همراه تحقق یابد و اپراتورها می توانند بخش قابل توجهی از این شبکه را تکمیل و روی آن سرمایه گذاری کنند.

قابل ذکر است؛ سال گذشته مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در مراسم انعقاد تفاهمنامه‌ی ارایه‌ی خدمات ترابردپذیری شماره بین اپراتورهای تلفن همراه، گفته بود: از آنجایی که بیشتر مشترکان رایتل از دیتا استفاده می‌کنند، تلاش خود را بر روی دیتا و سرویس‌های ارزش افزوده متمرکز کردیم که در نتیجه آن سال گذشته بیش از 30 پرتال در حوزه‌های مختلف راه اندازی شد که 90 درصد این سرویس‌ها وابسته به اینترنت نیست و از ترافیک داخلی استفاده می­‌کند. در همین راستا برای تولید محتوا نیز با 140 شرکت داخلی قرارداد همکاری و تقسیم درآمد منعقد کرده‌ایم.

همچنین مهندس سید مجید صدری، مدیرعامل رایتل در میزگرد مطبوعاتی چندی پیش خود و در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که هزینه‌ی دانلود یک فیلم سینمایی از طریق موبایل چقدر است؟ توضیح داد: اکنون ما در شرکت رایتل دو مدل تعرفه‌ای داریم که در حالت اول بحث استفاده از شبکه‌های داخلی مطرح است که برای استفاده از این بخش قیمت‌ها مطابق آنچه گفته می‌شود نیست، چرا که اگر از 30 پورتال در نظر گرفته شده توسط رایتل فیلمی دانلود شود، قیمتی که برای یک ساعت فیلم آن هم به شکل آزاد تمام می‌شود، رقمی کمتر از 1000 تومان خواهد بود.

در همین حال، با راه‌اندازی سرویس دریچه هفت رایتل، امکان استفاده از 12 هزار محتوای ویدیویی از تامین کنندگان بومی برای مشترکین این اپراتور فراهم شده است.

مشترکین این اپراتور با استفاده از سرویس دیتا و با تسهیلات ویژه و کاملا رایگان می‌توانند از سرویس ویدیو درخواستی (VOD) که با نام تجاری "دریچه هفت" معرفی شده است بهره‌مند شوند.

بر این اساس محتواهای ارایه شده درقالب 9 گروه اجتماعی، انیمیشن، حادثه‌ای، کمدی، آموزش، مستند، رمانتیک، داستانی و جنگی ارایه شده است.

در نهایت باید گفت؛ رایتل به عنوان اپراتور پیشگام در راه‌اندازی سرویس‌های مبتنی بر شبکه‌ی ملی اطلاعات، از یک سو زمینه‌ی استفاده از محتوای فراهم شده با حداقل هزینه برای کاربران را فراهم کرده و از سوی دیگر فرصت ارائه‌ی محتوا توسط تولیدکنندگان محتوای بومی بر بستر شبکه‌ی داخلی را فراهم کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-08-27 15:21

افزودن دیدگاه جدید