کد مطلب: 

188934
در دیدار واعظی با معاون اول نخست وزیر گرجستان، صورت گرفت:

دعوت از شرکت‌های ایرانی حوزه‌ی ICT برای سرمایه‌گذاری در گرجستان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران که به دعوت رسمی معاون اول نخست وزیر و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان به این کشور سفر کرده، با وی دیدار و گفتگو کرد.
دعوت از شرکت‌های ایرانی حوزه‌ی ICT برای سرمایه‌گذاری در گرجستان

به گزارش سیتنا، در این دیدار دکتر واعظی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ضمن ارایه گزارشی از روند توسعه و پیشرفت کشورمان در حوزه های اقتصادی، فنی و صنعتی به روابط تاریخی و سیاسی دو کشور ایران و گرجستان اشاره کرد و گفت: ایران و گرجستان همواره روابط مثبت و سازنده ای داشتند و به دنبال افزایش صلح و ثبات در منطقه و جهان بودند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر قرابت های نزدیک فرهنگی و تاریخی و تاثیر آن دیدگاه مشترک دو کشور در خصوص ثبات و صلح  گفت: علاوه بر این روابط، دو کشور ایران و گرجستان دارای مناسبات اقتصادی و بازرگانی و کمیسیون همکاری مشترک اقتصادی هستند که این مناسبات نیز در تحکیم روابط دو کشور تاثیر زیادی دارد.

واعظی با بیان برخی دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالهای اخیر و به خصوص در دولت تدبیر و امید گفت:  ما در ایران به این موضوع مهم رسیده ایم که ICT زیربنا و پیشران توسعه و تسهیل گر هر نوع فعالیتی در حوزه های مختلف است و به همین دلیل به طور جدی در دولت تدبیر و امید بر روی این فناوری تاکید و به پیشرفتها و دستاوردهای قابل توجهی رسیده ایم.

واعظی با اشاره به امکان تبادل تجربیات بین دو کشور در حوزه ICT گفت: علاقه مندیم تا با کشور گرجستان در زمینه انتقال تکنولوژی، ترانزیت، استفاده بهینه از پهنای باند، آموزش و تحقیق، راه اندازی و بهره برداری از دولت الکترونیک تبادل اطلاعات و تجربیات داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به علاقه مندی جمهوری اسلامی به تنوع مبادی ورودی و خروجی اینترنت، مایلیم تا کشور گرجستان یکی از مسیرهای ترانزیتی ما باشد.

در این دیدار معاون اول نخست وزیر گرجستان نیز با اشاره به اهمیت نقش ایران در جریان توسعه کشور گرجستان گفت: ترانزیت انواع کالا ، ایجاد بسترهای حمل ونقلی مانند راه آهن و دیگر همکاری های مشترک می تواند در تعمیق روابط دو کشور اثرگذار باشد.

کویریکاشویلی با اظهار تمایل گرجستان بر گسترش همکاری های مشترک با ایران افزود: گرجستان توانست به اتحادیه تجاری اروپا بپیوندد و این ظرفیت جدیدی برای ایران است تا ضمن تشویق بخش خصوصی کشورش برای سرمایه گذاری در بخش صنایع گرجستان، زمینه تعمیق مناسبات تجاری و بازار مشترک را فراهم سازد.

وی افزود: گرجستان برای ایجاد علاقه برای جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام به تاسیس مناطق آزاد و اعطای امتیازات و تشویق های مختلف و رفع موانع احتمالی برای سرمایه گذاران کشورهای خارجی کرده است و بخش خصوصی و سرمایه گذاری ایران می تواند از این فرصت استفاده کند.

وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان با اشاره به موقعیت مناسب گرجستان در مبادی ورودی و خروجی اینترنت دیگر کشورها برای توسعه حوزه ICT گفت: به کمک این شرایط در حوزه زیر ساختی ارتباطات و فناوری اطلاعات به پیشرفتهای خوبی دست یافتیم  و تمایل داریم تا این پیشرفتها را در اختیار کشورهای همسایه و از جمله ایران قرار دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-07-22 16:17

افزودن دیدگاه جدید