کد مطلب: 

187804

در حال حاضر گران‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را در کشور داریم!

یک کارشناس فضای مجازی در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت وگو" رادیو گفت‌وگو، با بیان اینکه به طور کلی کشور در بسیاری از مقاطع یک نوع مقاومت در برابر تکنولوژی و فناوری وجود داشته است، گفت: در بسیاری از مواقع در کشور این مقاومت پس از مدتی تبدیل به وادادگی شده و بعد از اینکه موضوع مورد اشاره اثرات تخریبی در جامعه می گذارد، مسئولان به فکر این می‌افتند که در ارتباط با آن چاره‌جویی کنند.
در حال حاضر گران‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را در کشور داریم!

به گزارش سیتنا، محمد رضا اصنافی در برنامه "صبح و گفت وگو"، با موضوع امنیت شبکه‌های اجتماعی و نوع برخورد با آن در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و افزود: ایجاد شبکه ملی اطلاعات یک امر رسمی و دستوری نیست و در واقع ایجاد آن یک فرآیند در حال وقوع است، فرایندی که مقداری از آن در کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه کشور تا پایان این راه و تحقق کامل این فرآیند فاصله زیادی دارد،‌ به تعریف شبکه ملی اطلاعات پرداخت و گفت: در دو برنامه توسعه پنج‌ساله بر ایجاد این شبکه تأکید شده است.

این کارشناس فضای مجازی با تأکید بر اینکه برای موفقیت شبکه ملی اطلاعات باید اعتماد مردم را به این شبکه جلب کرد وگرنه ایجاد صرف آن تأثیری نخواهد داشت در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره شبکه‌های اجتماعی، گفت: در چند سال اخیر آیین‌نامه‌ای در این ارتباط مصوب شد و در آن برای ایجاد شبکه اجتماعی در داخل کشور شرایط و ضوابط سختی قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر گران‌ترین و بی‌کیفیت‌ترین اینترنت را در کشور داریم، خاطرنشان کرد: هزینه پهنای باند و مصرف در کشور از مبدأ تا رسیدن به دست مردم 29 برابر می‌شود.

در ادامه این برنامه صبحگاهی، خسرو سلجوقی، عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات، با بیان اینکه متأسفانه در کشور با مقوله فناوری به صورت هوشمندانه برخورد نمی‌شود در بخشی از صحبت‌های خود به اهمیت و گسترش فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اقتصاد، اجتماعی و سیاست دنیا با این مقوله عجین شده و آن را نمی‌توان از زندگی افراد منفک کرد.

وی با اشاره به اهداف مقام معظم رهبری از ایجاد شورای عالی فضای مجازی،‌ تصریح کرد: وقتی که در کشور بحث ایجاد شبکه ملی اطلاعات مطرح شد، اطلاعات و داده‌های نادرستی از آن به مردم منتقل شد و این در مواقعی باعث ایجاد یک نوع گارد در برابر ایجاد این شبکه شد .

سلجوقی با تأکید بر اینکه شبکه ملی اطلاعات مجموعه‌ای از زیرساخت‌ها در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است، به موضوع ثبات رسانه‌ای اشاره کرد و گفت:‌ متأسفانه دستگاه‌های تبلیغاتی و فرهنگی در کشور از جمله صداوسیما، رسانه‌های جمعی و نظام آموزش عالی در این زمینه کار خاصی نکرده‌اند و ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم.

این مقام مسئول در سازمان فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه ما باید هزنیه تولید محتوا و بارگذاری آن را پایین بیاوریم و در مورد بخش‌های زیرساختی اقدامات جامعی انجام دهیم تا یک نوع رقابت در این حوزه ایجاد شود به عملکرد شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این شورا در دوره اول فعالیت خود به بیراهه رفت ،امیدواریم در دور دوم فعالیت این شورا شاهد تحول خوبی در ارتباط با عملکرد این شورا باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-06-06 09:23

افزودن دیدگاه جدید