کد مطلب: 

187540

فراگیری 4G بین مشترکان، کندتر از توسعه‌ی شبکه توسط اپراتورها

مدیرعامل رایتل، گفت: تعداد افرادی که دسترسی به تجهیزات پشتیبانی کننده‌ی LTE داشته باشند اندک است و بر همین اساس ما تلاش داریم در نقاطی خدمات را ارائه دهیم که تجمع گوشی‌های پشتیبانی کننده از نسل چهارم وجود دارد.
فراگیری 4G بین مشترکان، کندتر از توسعه‌ی شبکه توسط اپراتورها

به گزارش خبرنگار سیتنا، اگرچه اپراتورهای تلفن همراه کشورمان این روزها در رقابت برای توسعه‌ی شبکه‌ی نسل بالا و جذب حداکثری مشترکان در شبکه‌ی نسل چهارم به سر می‌برند، هنوز هم استفاده شبکه‌ی 4G بین مشترکان عمومیت نیافته است.

مهندس سید مجید صدری در نشست خبری نیمه دوم اردیبهشت ماه در پاسخ سوالی مبنی بر این‌که پوشش رایتل در زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات نسل چهارم به چه درصدی رسیده است؟ اظهار کرد: اکنون در پنج شهر تهران، مشهد، کرج، بوشهر و کیش مشترکان اپراتور سوم امکان دسترسی به خدمات نسل چهارم را دارند.

وی در عین حال از نصب تجهیزات رایتل در 17 شهر خبر داد و افزود: البته با توجه به این‌که در زمان ارائه‌ی خدمات نسل چهارم مجوزی را به صورت موقت دریافت کرده ایم به دنبال امور مربوط به ارتقاء پروانه‌ی خود هستیم.

مدیر عامل اپراتور سوم در ارتباط با شهر تهران و این‌که چند درصد از این شهر تحت پوشش 4G رایتل قرار دارد؟ نیز توضیح داد: ما در زمینه‌ی نصب تجهیزات بر اساس جمعیت و ترافیک عمل می‌کنیم البته در زمینه‌ی خدمات نسل چهار با توجه به این‌که لازم است مشترکان به دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده‌ی خدمات 4G دسترسی داشته باشند، متاسفانه تعداد افرادی که دسترسی به تجهیزات پشتیبانی کننده‌ی LTE داشته باشند اندک می‌شود و بر همین اساس ما تلاش داریم در نقاطی که تجمع گوشی‌هایی که نسل چهارم را پشتیبانی می‌کنند وجود دارد این خدمات را ارائه کنیم.

در همین حال، مدیرعامل همراه اول نیز چندی پیش در خصوص برنامه‌های این اپراتور برای توسعه‌ی نسل چهارم گفته بود: استراتژی این اپراتور توسعه‌ی کامل نسل سوم برای استفاده‌ی تعداد زیادی از مشترکان است و با توجه به اینکه تعداد کمی از مشترکان قابلیت بهره‌مندی از نسل چهارم را دارند، توسعه‌ی این نسل در مرحله‌ی بعد در دستور کار خواهد بود و اینترنت 4G (نسل چهارم) را برای نقاط پرترافیک و hotspot اجرا می‌‌کنیم.

وی افزوده بود: 90 درصد گوشی‌های مشترکان نسل سوم را پشتیبانی می‌کنند، اما تنها 10 درصد مشترکان قابلیت استفاده از نسل چهارم را دارند.

صدوقی همچنین تاکید کرده بود: توسعه‌ی نسل 3 با تعداد مشترکان زیاد از توسعه‌ی نسل 4 با تعداد کم مشترک، سودمند‌تر است؛ بنابراین از آنجا که آمادگی بیشتری بین مشترکان برای استفاده از نسل سوم وجود دارد، با تمام توان نسل سوم را توسعه دادیم.

سیتنا اضافه می‌کند که اختصاص فرکانس مطلوب به اپراتورها همچنان از دیگر موارد مورد توجه برای توسعه‌ی نسل چهارم به شمار می‌رود که باید توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-28 01:02

افزودن دیدگاه جدید