کد مطلب: 

187022

تکمیل پازل تحقق شبکه‌ی ملی اطلاعات با انتصاب جهرمی به مدیرعاملی زیرساخت

رییس هیات مدیره و مدیرعامل جدید شرکت ارتباطات زیرساخت در نخستین اظهارات رسمی پس از انتصابش با تاکید بر راه‌اندازی هر چه سریع‌تر شبکه‌ی ملی اطلاعات، گفت: یکی از راه حل های اساسی برای رفع موانع شکوفایی در حوزه فناوری اطلاعات راه اندازی کامل از شبکه ملی اطلاعات است.
تکمیل پازل تحقق شبکه‌ی ملی اطلاعات با انتصاب جهرمی به مدیرعاملی زیرساخت

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در ششمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات سخن می گفت، افزود: مهمترین پیام افتتاح مراکز تبادل ترافیک داده ملی این است که دولت و شرکت ارتباطات زیرساخت از درآمد خود در این بخش چشم پوشی می کند تا صنعت تولید محتوای بومی در فضای مجازی شکوفا شود.

وی اضافه کرد: از شاخص های اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی است و صنعت فناوری اطلاعات یکی از جایگزین های خوب برای درآمدهای نفتی به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت یادآور شد: امروزه صنعت فناوری اطلاعات کشور بنا بر برخی گزارش ها سهم 2.2 درصدی در تولید ناخالص ملی دارد در حالیکه در برخی کشورها این میزان 13 درصد به صورت معمول گزارش شده است.

وی با تشریح این موضوع که همچنان مسیری طولانی جهت توسعه فناوری اطلاعات بومی در کشور در پیش رو داریم توسعه صنعت فناوری اطلاعات بومی را در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی دانست که باعث بهبود شاخص های فرهنگی، اجتماعی و امنیت ملی در فضای مجازی کشور خواهد شد.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این مرکز هزینه های تمام شده عرضه سرویس های بومی کاهش چشمگیری خواهد داشت و این موضوع خود به خود باعث ترویج پیش از پیش سرویس های بومی خواهد شد.

مهندس آذری جهرمی تصریح کرد: مراکز تبادل ترافیک داده ملی (IR- NIX) به عنوان یکی از اصلی ترین زیر ساخت ها و وجه تمایز شبکه ملی اطلاعات و شبکه اینترنت، حلقه نهایی اجرای شبکه ملی اطلاعات در بخش های مربوط به شرکت ارتباطات زیر ساخت را ایجاد و اجرایی نمود.

شایان ذکر است که در این مراسم ، مراکز تبادل ترافیک داده ملی (IR- NIX) تهران توسط دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت که در فاز بعدی این مراکز در شیراز ، مشهد ، تبریز راه اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-15 21:54

افزودن دیدگاه جدید