کد مطلب: 

186699

توافق برای همکاری ایران و ارمنستان در حوزه‌ی امنیت سایبری

دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در حاشیه‌ی «فروم جامعه‌ی اطلاعاتی 2016 ژنو» با گاگیک بیگلریان، وزیر ارتباطات و حمل و نقل جمهوری ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
توافق برای همکاری ایران و ارمنستان در حوزه‌ی امنیت سایبری

به گزارش خبرنگار سیتنا از ژنو، در این دیدار وزیر ارتباطات کشورمان با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی لازم برای توسعه روابط و همکاری فی مابین با کشور ارمنستان در حوزه‌ی ICT را دارد.

وزیر ارتباطات ایران با برشمردن برخی ظرفیت‌های کشور ما، افزود: ایران و ارمنستان می توانند در حوزه هایی مانند امنیت سایبری، تحقیق و پژوهش، تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی، تولید نرم افزار و سخت افزار با هم تبادل تجربه کنند.

واعظی تبادل ترافیک بین الملل بین دو کشور را که اخیراٌ و در خلال ارتباط فی مابین برقرار شده است را گامی موثر توصیف کرد و گفت: با این شرایط می توانیم تعرفه های بین المللی مکالمات مردم ایران و ارمنستان را کاهش دهیم.

وزیر ارتباطات ایران بر زمینه های دیگری جهت همکاری ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: حوزه‌ی پست و پست بانک از جمله حوزه هایی است که می توانیم در آنها به گسترش روابط بپردازیم.

در این دیدار وزیر ارتباطات ارمنستان نیز با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر ارتباطات ایران و برنامه‌ریزی برای همکاری با ایران، از دکتر واعظی برای سفر به ایروان دعوت کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-05-05 12:35

افزودن دیدگاه جدید