کد مطلب: 

186524

شبکه ارتباطی داعش بر روی اینترنت فلج می شود

آمریکا تصمیم گرفته است یک جنگ سایبری با هدف فلج کردن شبکه ارتباطی داعش بر روی اینترنت راه اندازی کند.
شبکه ارتباطی داعش بر روی اینترنت فلج می شود

به گزارش سیتنا، آمریکایی ها پس از سال ها خساراتی که گروه های تروریستی به ملت های منطقه به ویژه در عراق و سوریه وارد کرده و میلیون ها تن را کشتار و آواره کرده اند، تصمیم گرفته است یک جنگ سایبری با هدف فلج کردن شبکه ارتباطی داعش بر روی اینترنت راه اندازی کند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد، فرماندهی نظامی آمریکا در امور دفاع و حملات اطلاعاتی (سایبرکام) ، قصد دارد اینترنت داعش را با هدف انزوای مجازی این گروه افراطی قطع کند.

بر اساس گزارشی که رسانه های عراقی عصر جمعه منتشر کردند، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در برابر کمیته نیروهای مسلح سنا این خبر را داده و گفته که این اولین عملیات جنگ بزرگ سایبری آمریکا علیه داعش است و نقش مهمی در جنگ نظامی که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش به راه انداخته است، خواهد داشت.

وی در این جلسه استماع سه ساعته، فلج کردن و از کار انداختن شبکه فرماندهی داعش و کنترل بر زیر مجموعه های آن، هدف قرار دادن توانایی های این گروه در جابجایی پول، حذف اعمال زور و کنترل داعش بر اهالی شهرهای تحت اشغال این گروه و از بین بردن قدرت جذب نیرو از خارج منطقه را از اهداف مهم این جنگ سایبری دانسته است. کارتر گفته که ما داعش را بمباران و از اینترنت محروم می کنیم.

ایرنا نوشت که در عین حال ژنرال جو دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا نیز در همین جلسه گفته که تلاش می کنیم داعش را از دسترسی به فضای مجازی بازداریم و یکی از اهداف مهم، تمرکز بر عملیاتی است که داعش می تواند در خارج از منطقه انجام دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-04-30 03:03

افزودن دیدگاه جدید