کد مطلب: 

183087

نشان جایزه مصطفی (ص) به برگزیدگان اعطا شد

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و دکتر عبدالسلام المجالی رییس آکادمی علوم جهان اسلام نشان برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) را اهدا کردند.
نشان جایزه مصطفی (ص) به برگزیدگان اعطا شد

به گزارش خبرنگار سیتنا، پس از پخش تصاویری درباره بیوگرافی و دستاوردهای دانشمندان برگزیده جایزه مصطفی(ص)، پروفسور جکی یینگ برگزیده بخش علوم و فناروی زیستی و پزشکی به ایراد سخنرانی پرداخت.

*اسلام نگاه من به زندگی را تغییر داد

وی درباره نحوه آشنایی خود با این جایزه بیان کرد: برای تشکر از همراهانی که من را در راه علم و فناوری یاری کردند، باید از یکی از اساتیدم نام ببرم که مشاور تز دکترای من هم بودند و نقش مهمی در مسیر زندگی من داشته اند. ایشان همچنین این جایزه را به من معرفی کردند.

وی افزود: همچنین باید از دیگر همکارانم، پدر و مادرم که همیشه من را حمایت کردند، دخترم که با وجود سن کم اش من را همیشه درک می کند و من به دلیل درگیری های کاری ام برای بودن با او فرصت کمی می گذارم، کمال قدردانی و تشکر را داشته باشم.

یینگ ادامه داد: از نورینا دوست و همکار صمیمی ام که گذشته از یاری اش، من را با دین مبین اسلام آشنا کرد، هم باید تشکر کنم. این دین زندگی و هدف من را تغییر داد.

وی همچنین با تقدیر از هیات داوری جایزه مصطفی(ص) و رابطان خود در این نشان عالی علم و فناوری توضیح داد: بهترین اتفاق در این جایزه را باید گردهمایی دانشمندان جهان اسلام در یک محفل دانست که این اتفاق به پیشرفت علم و فناوری در کشورهای اسلامی کمک بزرگی می کند.

*از شکست تا راهیابی به موفقیت

عمریاغی برگزیده بخش علوم و فناوری نانو جایزه مصطفی(ص) نیز عنوان کرد: افتخار بزرگی است که جایزه مصطفی(ص) را کسب می کنم و از کسانی که در شورای داوری و سیاست گذاری این جایزه بودند، کمال تشکر را دارم. من در اردن رشته شیمی را انتخاب کردم. در 10 سالگی با ساختار مولکول آشنا شدم و کارم را به طور جدی آغاز کردم.

وی افزود: من همیشه به دانشجویان و همکارانم توصیه می کنم که باید آنقدر شکست بخورند، شکست بخورند شکست بخورند تا راهی برای رسیدن به موفقیت پیدا کنند.

این دانشمند در پایان از دست اندرکاران و برگزیدگان جایزه مصطفی(ص) برای اعطای این نشان عالی و همچنین انتخاب او به عنوان دانشمند برگزیده در نخستین دوره برگزاری آن تشکر کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-12-25 22:53

افزودن دیدگاه جدید