کد مطلب: 

182094
آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه:

یکی از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق‌، ارتباط های نامشروع در فضای مجازی است

مسؤولان فضای مجازی کشور بار سنگینی بر عهده دارند؛ البته با این فضای مجازی کارهای بسیار خوبی نیز می شود انجام داد، اما در مقابل آسیب های شدید و خطرناکی دارد؛ باید کاری کرد جلوی آسیب ها گرفته شود.
یکی از عوامل اصلی افزایش آمار طلاق‌، ارتباط های نامشروع در فضای مجازی است

به گزارش حبرنگار سیتنا، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، نسبت به افزایش آمار طلاق در جامعه ابزار نگرانی کردند.

ایشان با بیان این که یکی از مسائلی که به صورت موریانه پایه نظام خانواده را فرو می ریزد، موضوع افزایش آمارهای طلاق است، فرمودند: در سال گذشته نسبت به سالیان قبل آمار طلاق افزایش یافته و این نگران کننده است، افزایش طلاق یعنی متزلزل شدن بنیان خانواده؛ وقتی این بنیان متزلزل و دچار گسست شد، کل نظام خانواده رو به ویرانی خواهد رفت.

 معظم له با یادآوری روایتی از حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) اظهار داشتند: خانه ای که در آن طلاق باشد خدا آن را از رحمت خود دور می دارد، هیچ چیز مبغوض تر از طلاق نزد خدای متعال نیست.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان این که طلاق تبعات و آثار فردی و اجتماعی بسیاری دارد، فرمودند: یکی از تبعات طلاق بچه های بی سرپرست است که تبدیل به بچه های خطرناکی در جامعه می شوند.

ایشان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی دقیق و همه جانبه پدیده افزایش آمار طلاق در جامعه، خاطرنشان کردند: برخی عنوان می کنند که عامل این مساله فقر است، در حالی که بسیاری از طلاق ها در خانواده های مرفه و البته تحصیل کرده است.

معظم له تاکید کردند: یکی از عوامل این مساله ارتباط های نامشروعی است که با استفاده از فضای مجازی ایجاد می شود.

 حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی ابراز داشتند: وقتی فضای مجازی را توسعه می دهند عده ای به به و چه چه می کنند که پیشرفت کردیم و در صف کشورهای مترقی قرار گرفتیم؛ در حالی که نمی دانند در این فضا چه غوغایی برپا است و چه ارتباط های نا مشروعی وجود دارد که سبب جدایی می شود.

ایشان با گوشزد کردن وظایف مهم و سنگین دست اندرکاران فضای مجازی، خاطرنشان کردند: مسؤولان فضای مجازی کشور بار سنگینی بر عهده دارند؛ البته با این فضای مجازی کارهای بسیار خوبی نیز می شود انجام داد، اما در مقابل آسیب های شدید و خطرناکی دارد؛ باید کاری کرد جلوی آسیب ها گرفته شود؛ چراکه بسیاری از طلاق ها از اینجا نشات می گیرد و مردم این مساله را به طرق مختلف به اطلاع ما می رسانند.

 معظم له یادآورشدند: این که اخیرا فضای مجازی را جدی گرفته اند بسیار خوب است، باید آموزش های لازم به جوانان داده شود، باید کار فرهنگی در این راستا انجام شود، امیدواریم همه به سهم خود در راستای کاهش آمار طلاق در جامعه اقدام کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-11-12 00:35

افزودن دیدگاه جدید