کد مطلب: 

181872
در حاشیه‌ی آیین رونمایی از موتور جستجوی "پارسی جو"؛

واعظی در پاسخ به سیتنا: حمایت دولت از پروژه‌هایی همچون موتور جستجوی داخلی ادامه دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: تا زمانیکه دانشگاه ها و شرکت های خصوصی از محققین و کسانی که پروژه هایی همچون موتور جستجوی داخلی را انجام می دهند، حمایت نکنند، ما این محققین را که اکثرا جوان و با استعداد هستند را تنها نمی گذاریم.
واعظی در پاسخ به سیتنا: حمایت دولت از پروژه‌هایی همچون موتور جستجوی داخلی ادامه دارد

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر محمود واعظی در حاشیه‌ی آیین رونمایی از موتور جستجوی "پارسی جو" در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اینکه آیا نمونه موفق موتورهای جستجوی خارجی نیز از حمایت های بخش دولتی استفاده کرده اند؟ گفت: به هر حال تمام فعالیت های تحقیقاتی و همه اقدامات دانشگاهی باید یک حامی داشته باشد. معمولا در بسیاری از کشورهای غربی شرکت ها آنقدر بزرگ شده اند که آنها از این فعالیت ها حمایت می کنند و نیاز به ورود دولت نیست.

وی ادامه داد: اما در کشور ما وضعیت متفاوت است و با توجه به اینکه متاسفانه شرکت های داخلی هنوز در این مسیر گام برنداشته اند که از پروژه های اینچنینی حمایت کنند، ما باید تشویقشان کنیم.

واعظی در ادامه پاسخ به سیتنا، خاطرنشان کرد: من هم با نظر شما موافق هستم و ما به امید روزی هستیم که بالاخره تمام شرکت ها و محققین احساس کنند آنقدر مورد حمایت قرار می گیرند که نیاز به حمایت دولت نباشد و این حمایت توسط دانشگاه ها یا شرکت های خصوصی صورت گیرد.

واعظی در پایان گفت: تا زمانیکه به آنجا نرسیده ایم نمی توانیم محققین و کسانی که این پروژه ها را انجام می دهند که اکثرا جوان و با استعداد هستند و تنها پول ندارند را تنها گذاریم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-31 19:28

افزودن دیدگاه جدید