کد مطلب: 

181348

پیام دبیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت روز جهانی پست

بشار حسین، دبیرکل اتحادیه پستی جهانی، طی پیامی به مناسبت فرارسیدن نهم اکتبر 2015، روز جهانی پست، این روز را به کارکنان پست کشورها در سراسر دنیا تبریک گفت.
پیام دبیرکل اتحادیه پستی جهانی به مناسبت روز جهانی پست

به گزارش سیتنا، در این پیام آمده است:

نوآوری، یکپارچگی و افزایش سطح دسترسی، محرک‌های کلیدی آینده پست

همان طور که امروز روز جهانی پست را جشن می‌گیریم، می‌توانیم با رضایت به عقب و به تاریخ غنی تحول در پست که همواره قادر به پیدا کردن جایگاه خود در بازار جهانی بوده، نگاه کنیم. پست می‌تواند به عنوان قدیمی‌ترین رسانه ارتباطی که همچنان دارای نقش کلیدی در ارسال اطلاعات و کالاست، به خود افتخار نماید.

از آزادسازی تا خصوصی‌سازی و ظهور رقابت، پست با چالش های بسیاری برای بقا و ماندگاری خود مواجه بوده است، اما هیچ یک به اندازه توسعه فناوری اطلاعات مدرن رعب‌آور نبوده است. امروزه، کسب و کار سنتی پست یعنی پست‌نامه تا حد زیادی توسط روش های سریع تر و کارآمدتر ارتباطی که مرهون پیشرفت در فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی است، به چالش کشیده شده است.

ادارات پست موفق با درک این که برای ایجاد یک زنجیره ارزشی کسب و کار به یک وسیله ارتباطی سریع تر و کارآمدتر نیاز دارند، از این چالش‌ها به عنوان فرصت‌هایی برای نوآوری بهره برده‌اند.

تحول به سادگی به وقوع نپیوسته، در حقیقت هنوز هم بسیاری از ادارات پست بایستی برای بهبود عملکرد کسب و کار خود از فناوری‌های جدید منتفع ‌شوند. با این حال پیام رسا و واضح است: بقای پست منوط به توانمندی آن در تغییر و نوآوری سریع است. انتظارات، نیازها و سلیقه‌های مشتریان در حال تغییر است و ادارات پست باید برای پاسخگویی به این تقاضاهای جدید تغییر کنند.

با درک این موضوع، اتحادیه پستی جهانی در پیش‌نویس راهبرد پستی جهانی خود برای سال های 2017 تا 2020، رفرم صنعت پستی را به عنوان محرک اصلی برای آینده شناسایی کرده است. در طرح اولیه چشم‌انداز 2020، اتحادیه پستی جهانی بر نوآوری، یکپارچگی و افزایش سطح دسترسی به عنوان محرک‌های کلیدی کسب و کار پست در آینده تمرکز نموده است.

واقعیت این است که آینده پست به شدت وابسته به توانایی آن در نوآوری و ایجاد محصولات و خدمات جدید است. یکی از عوامل اصلی در نوآوری، ظرفیت پست برای به کارگیری فناوری‌های جدید و انتقال اعتبار نشان‌ تجاری خود در فضای دیجیتال است. برای دستیابی به این امر، توسعه قابلیت‌های دیجیتالی و تدوین چارچوب‌های قانونی مربوطه که از محیط جدید پشتیبانی نماید، برای ادارات پست بسیار حیاتی است.

برای یکپارچه‌سازی موفق، ادارات پست نیازمند ایجاد یک شبکه منسجم در سطوح داخلی و بین‌المللی‌اند که هم به صورت مجازی و هم به صورت فیزیکی متصل باشد. یکپارچگی کامل مستلزم مشارکت همه نفش‌آفرینان کلیدی در زنجیره تامین پست از جمله گمرک و شبکه حمل و نقل و تسهیل تجارت الکترونیک برون مرزی است.

با عنایت به اهداف جدید سازمان ملل برای توسعه پایدار که از سوی رهبران جهان پذیرفته شده است، پست امروزه به مراتب نقش مرتبط‌تری به عنوان زیربنای توسعه برخوردار است. پست به دلیل ماهیت جهانی خود بهترین جایگاه برای پیشبرد سطح دسترسی اقتصادی، اجتماعی، مالی و دیجیتالی تمامی شهروندان جهان است. پست از طریق شبکه گسترده خود باید شرکت‌های خرد، کوچک و متوسط و نیز جمعیت غیربرخوردار از خدمات بانکی را به عنوان یک کسب و کار جدید تلقی کرده و محصولات مناسب آن را برای حمایت از بازار  ایجاد نماید. دستیابی به موفقیت در این حوزه، یکی از بهترین راه‌های تضمین دستیابی به اهداف توسعه پایدار به نفع جامعه جهانی است.

آینده پست از هم اکنون آغاز می‌شود. همه ما باید برای ایجاد محصولات و خدماتی که نیازهای مشتریان امروز و فردای ما را تامین کند، فعالیت نماییم. بیایید برای ایجاد یک پست قوی در آینده، بر نوآوری، یکپارچگی و افزایش سطح دسترسی در کسب و کارمان تمرکز نماییم. فقط با انجام این مهم، ادارات پست قادر خواهند بود تا با حضور مستمر، آشکار و مرتبط به موفقیت و حفظ جایگاه خود در بازار جهانی دست یابند.

"روز جهانی پست مبارک"

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-10-10 13:31

افزودن دیدگاه جدید