کد مطلب: 

181313

خانم‌های مجری‌ ایرانی الاصل شبکه‌های خبری خارجی (+تصاویر)

در این مطلب سیتنا با تنی چند از خانم‌های ایرانی الاصل که به عنوان مجری یا گزارشگر در شبکه‌های معروف خارجی فعال هستند آشنا می شوید.
خانم‌های مجری‌ ایرانی الاصل شبکه‌های خبری خارجی (+تصاویر)

۱- ثریا صالح لواسانی
خبرنگار و مجری خبر سوئدی – ایرانی که در شهر اوپسالای سوئد بدنیا آمده و در همانجا نیز رشد کرد. وی مجری خبر TV4 است.

۲- مریم نمازی
خبرنگار و مجری خبر بریتانیایی که برای شبکه انگلیسی الجزیره در لندن کار می کند.

۳- شالی زمردی
مجری خبر اخبار صبحگاهی شبکه فاکس نیوز آمریکا

۴- آسیه نامدار
آسیه نامدار با سابقه ۲۰ سال کار در CNN ، اکنون مجری خبر شبکه CCTV آمریکاست . خانم نامدار در سال۱۹۶۷ از پدر و مادری ایرانی در کراچی پاکستان به دنیا آمد.

۵- رودی بختیار
رودی بختیار در سال ۱۹۶۹ از پدر و مادری مهاجر در آمریکا به دنیا آمد. او سابقه کار در چندین شبکه خبری از جمله سی ان ان و رویترز را دارد و اکنون مجری خبر Thomson Reuters television است.

۶- کریستیان امانپور
خبرنگار ایرانی – بریتانیایی شبکه سی ان ان -وی متولد سال ۱۹۵۸ در لندن است. کریستین امان‌پور فرزند محمد امان‌پور مدیر هواپیمایی ایرانی و همسر بریتانیایی او پاتریشیا است. خانواده وی اندکی پس از تولد او از لندن به تهران نقل مکان کردند. کریستین تحصیلات خود را تا سن یازده سالگی در ایران و پس از آن تا پایان دوره دبیرستان در بریتانیا انجام داد. سپس به دانشگاه رودآیلند در آمریکا رفت و تحصیل خود را در رشته روزنامه‌نگاری در سال ۱۹۸۳ به پایان رساند.او که پیش‌تر به مدت ۲۰ سال گزارشگر ارشد بخش اخبار بین‌المللی شبکه خبری سی‌ان‌ان بود از سال ۲۰۱۰ مجری برنامه «این هفته» در شبکه ای‌بی‌سی است.گفته می‌شود امان‌پور بالاترین دستمزد را در میان خبرنگاران جهان دارد. گزارش‌های او تضمین کننده اهمیت یک خبر است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 3.8 (11 رای)
سیتنا 5
2015-10-09 00:33

دیدگاه‌ها

تصویر astfot
با سلام و خسته نباشید: خیلی خبرنامه خوب و مورد استفاده قرار گرفت . با تشکر فراوان
ارسال شده توسط astfot در 18 مهر 94 - 09:30
تصویر علی
با سلام یک مجری ایرانی دیگه هم میشناسم که معرفی میکنم دانیه شافعی فرزند داریوش شافعی و مادری سعودی است که البته در ایران بزرگ شده دانیه اولین مجری تلویزیون ام بی سی ٣ میباشد تمامی أعراب در همه کشورها امروز دانیه رو میشناسند کارتون دانیه ، محصولات غذایی دانیه و خیلی موارد دیگه به شهرت ایشون کمک کرده
ارسال شده توسط علی در 18 مهر 94 - 08:36

افزودن دیدگاه جدید