کد مطلب: 

179820
به استناد نتایج بررسی مرکز آمار جهانی؛

یک چهارم والدین از خطرات امنیتی بازی های آنلاین بی خبرند

اخیراً گزارش شده است که 24 % از والدین از خطرات امنیتی بازی های آنلاین بی خبرند و والدین نمی دانند که این کودکان در هنگام بازی های آنلاین با بسیاری افراد دیگر در سنین مختلف آشنا می شوند.
یک چهارم والدین از خطرات امنیتی بازی های آنلاین بی خبرند

به گزارش سیتنا، طبق آمار جهانی، تحقیقات نشان می دهد یک سوم (37%) از والدین هیچ کنترلی روی بازی های آنلاین کوکان ندارند همچنین بیش از نیمی از آنها (55%) نگران امنیت کودکان خود در فضای مجازی حین انجام بازی ها ی آنلاین هستند .
از هر 10 نفر ، 9 نفر (91% ) از والدین بیان داشتند که کودک آنها بازی آنلاین انجام می دهند.
نیمی از والدین (51%) نگران امنیت کودکان خود در فضای مجازی هستند .
از هر 2 نفر، 1 نفر  (16 % ) از والدین اظهار داشتند که کودک آنها در فضای مجازی مورد آزار و اذیت و سوء استفاده قرار گرفته است.

این ها آماری است که مرکز آمار جهانی در تاریخ 20 جولای 2015 منتشر کرده است. بنابراین باید اطلاعات والدین به روز باشد تا بتوانند به کودکان خود کمک و راهنمایی برسانند .
با توجه به فصل تابستان و تعطیلی مدارس، کودکان در منزل، روزانه ساعات زیادی را در اینترنت و اغلب در بازی های آنلاین سپری می کنند. بر طبق نظر سنجی که از 2000 پدر و مادر که فرزندان آنها بین 5-18 سال سن دارند، صورت گرفته، 91% بیان داشتند که فرزند آن ها در طول روز چندین ساعت را به بازی در فضای مجازی می پردازد؛ البته این آمار در کشور ما به مراتب کمتر است، اما والدین لازم است آگاهی داشته باشند .
آمار نشان می دهد تبلت ها برای بازی کودکان بیشترین استفاده را داشته است؛ به طوری که از هر 5 نفر، 3 نفر از این وسیله برای بازی استفاده می کنند. پس از تبلت، بیشترین آمار استفاده مربوط به گوشی های موبایل (47%) است. این آمار نشان می دهد که بازی کودکان توسط وسایل شخصی آنها انجام می شود و اغلب دور از چشم پدر ها و مادر ها صورت می گیرد؛ زیرا اگر آن ها با کامپیوتر بازی می کردند، اغلب پدر و مادر ها می توانستند متوجه شوند که کودک چه بازی هایی انجام می دهد، اما زمانی که موبایل یا تبلت دست کودکان است، مشخص نیست بازی می کنند یا با نرم افزارهای دیگر سرگرم هستند.
فراگیر شدن بازی های آنلاین روز به روز بیشتر شده و محبوبیت آن در بین کودکان و حتی بزرگسالان افزایش یافته است؛ حال اینکه برخی والدین از آن بی خبرند. اخیراً گزارش شده است که 24 % از والدین از خطرات امنیتی بازی های آنلاین بی خبرند و والدین نمی دانند که این کودکان در هنگام بازی های آنلاین با بسیاری افراد دیگر در سنین مختلف آشنا می شوند و در فضای مجازی با این افراد دوست شده و گاهی ممکن است در بین این دوستان مجازی، هکر ها و کلاهبرداران نیز نفوذ کنند .
این بی توجهی ها می تواند خطرناک باشد به خصوص زمانی که آمار نشان داده 25% از کودکانی که بازی آنلاین انجام می دهند، اطلاعات شخصی خود را هنگام بازی برای هم بازی های خود فاش می کنند و 34 % با افراد غریبه که اصلاً نمی شناسند، دوست می شوند و بیش از 28 درصد به این دوستی های آنلاین ادامه داده و آن را به افراد غریبه تعمیم می دهند.
یکی از کارشناسان در این زمینه می گوید : در بیشتر موارد بازی های آنلاین جذاب، سرگرم کننده و اجتماعی است و ما باید دقت کنیم که کودکان اغلب دوست دارند با دوستانشان بازی کنند و والدین نیز حق دارند نگران قرار گیری کودکشان در این فضا باشند به خصوص در محیط دوستانه ای مثل یک محیط بازی که کودکان آن را از چیزی بیشتر دوست دارند. خطر اصلی هنگامی است که از طریق این بازی ها، یک ویروس یا بد افزار از طریق دانلود یک لینک در بازی به کامپیوتر شما راه می یابد و شما بدون اطلاع از این قضیه هستید و گاهی حتی تراکنش های مالی خود و اطلاعات حساس خود را از طریق این کامپیوتر جابجا می نمایید. بنابراین با توجه به اینکه هر شخصی در هر کجای دنیا تنها با داشتن اکانت بازی می تواند با دیگران تماس داشته باشد، والدین می بایست یک نظارت و بررسی دقیق روی کودکان خود داشته باشند و فکر نکنند بازی آنلاین نیز مثل بازی ها ی دیگر است و فقط موجبات سرگرمی کودکان را فراهم می آورد.
به کودکان خود بیاموزید در این فضا، درخواست دوستی هر شخص غریبه ای را نپذیرند و هیچ گاه اطلاعات شخصی و محرمانه را فاش نکنند. اگر چه والدین از کودکی ارتباط با غریبه ها را به کودکان گوشزد می کنند اما این آگاهی ها صرفاً در فضای فیزیکی و حقیقی بوده و شاید کودکان نتوانند آن را به فضای مجازی تعمیم دهند و درک کنند که در این فضای مجازی خطرات به مراتب بیشتری در کمین آنهاست. حال آنکه این موارد را به کودکان گوشزد می کنید، وقت آن رسیده تا یک سری موارد دیگر را برای کمک به امنیت خود و کودکان د ر این فضا انجام دهید :

قبلا در مورد parental control یا نرم افزارهای کنترل والدین صحبت شده است . با استفاده از این نرم افزارها می توانید دسترسی و بازدید از یک سری وب سایت ها و ... را محدود کنید. با این نرم افزارها حتی زمان فعالیت کودکان در فضای مجازی را نیز می توانید کنترل کنید.

راهکارهای زیر برای امنیت بیشتر کودک و والدین در بازی های آنلاین توصیه می شود :
 

    با خوشرویی و سعه صدر، تمام خطرات و موارد احتمالی را برای کودکتان توضیح دهید و با آن ها در مورد آن صحبت کنید.
    به کودکتان خطرات ناشی از فاش کردن اطلاعات شخصی را توضیح دهید.
    به کودکتان توضیح دهید افرادی که فضای مجازی و بازی ها با آنها دوست می شوند، همان فردی که ادعا می کنند نیستند و در واقع ممکن است افرادی شیاد بوده و با انگیزه های خرابکارانه در این بازی ها در پوشش دوست شما جلوه کنند.
    به آنها بیاموزید هر مشکل یا تهدید یا خطری آنها را تهدید کرد، سریع به شما اطلاع دهند.
    حتما خودتان در قالب یک دوست، در بازی هایی که کودکتان در آن حضور دارند، ظاهر شوید.
    محدودیت هایی را برای بازی های آنلاین به صورت روزانه و هفتگی در نظر بگیرید.
    حتماً در مورد بازی آنلاینی که کودکتان در آن حضور دارد و رنج سنی که برای آن کارشناسان در نظر گرفته اند، دقت کنید. هر بازی برای هر سنی مناسب نیست. در اکثر بازی ها محدودیت سنی حد اقل 18 سال در نظر گرفته شده است .
    هیچ گاه به کودکتان اطلاعات حساب بانکی خود را فاش نکنید .

لازم به ذکر است در آمد سالانه بازی های آنلاین در سراسر دنیا در سال 2015 ، مبلغ 182.8 میلیون دلار بر آورد شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-08-16 18:09

افزودن دیدگاه جدید