کد مطلب: 

178487

اسکن صورت برای افزایش امنیت خرید با مسترکارت

مسترکارت در صدد استفاده از شناسایی صورت و اثر انگشت به منزلهٔ ‌راه‌هایی ایمن‌تر و ساده‌تر برای اعتبارسنجی خریدهایی‌ است که با وسایل موبایل صورت می‌گیرند.
اسکن صورت برای افزایش امنیت خرید با مسترکارت

به گزارش سیتنا، این شرکت که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کارت‌های اعتباری در جهان است برنامه‌ای را به طور آزمایشی در پاییز امسال راه‌اندازی خواهد کرد که ۵۰۰ مشتری در آن مشارکت خواهند داشت. 

این افراد از اثر انگشت و/یا اسکن صورت خود برای تأیید هویت‌شان برای مسترکارت استفاده خواهند کرد و این کار موجب خواهد شد که خریدهای آنان با دستگاه‌های موبایل دیگر بدون وارد کردن گذرواژه یا کد امنیتی به تأیید برسد.

این ابداع که در تاریخ اول ژوئن در سی‌ان‌ان‌مانی (CNNMoney) معرفی شد  مشتریان را ملزم می‌سازد به این‌که در هنگام پرداخت، با قرار دادن تلفن همراه خود در جلوی صورت‌شان عکسی از خود بگیرند.

آجای بهالا که تحقیقات امنیتی مسترکارت را هدایت می‌کند می‌گوید: «فکر می‌کنم نسل جدید که با سلفی سروکار دارد این شیوه را جالب بیابد. از آن استقبال خواهند کرد.»

مسترکارت آزمایش اسکن را از آن رو صورت داده که گذرواژه‌‌های امروزی ممکن است فراموش شوند، به سرقت روند یا با مانعی مواجه شوند که این‌ها به سرقت داده و زیان دیدن صادرکننده و فروشنده منجر می‌شود. مشتریان مسترکارت امروزه می‌توانند از خدمات «کد ایمن» این شرکت استفاده کنند. این خدمات مستلزم گذرواژه‌ای است که در هنگام خرید آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنا بر اعلام  مسترکارت، خدمات مذکور که مانع سارقان از سرقت اطلاعات کارت اعتباری می‌شود، سال گذشته در ۳ میلیارد معامله مورد استفاده قرار گرفت.

مستر کارت در صدد است که سیستم اسکن را بر روی ۵۰۰ مشتری آزمایش کند و به محض اثبات درستی عملکرد آن، به صورت عمومی به کار ببرد. برای اجرای این طرح، شرکت مذکور در حال حاضر به همکاری با فروشندگان تلفن‌های همراه روی آورده تا امکانات لازم را در تلفن‌ها راه‌اندازی کنند. کاربران باید یک اپ را برای استفاده از خدمات مذکور نصب کنند.

به محض نصب اپ مذکور، یک پاپ‌آپ ظاهر می‌شود که از کاربر می خواهد پس از دادن سفارش خود،  با استفاده از اثر انگشت یا اسکن صورت هویتش را تأیید کند. اگر کاربر اسکن صورت را انتخاب کند، باید به تلفن هوشمند خود نگاه کرده، یک بار پلک بزند تا اسکن انجام شود.

در گزارش مربوط به این آزمایش آمده است که محققان از این جهت پلک زدن را برای اسکن انتخاب کردند که مانع استفادهٔ سارقان از عکس کاربر و فریب دادن سیستم شوند.

اسکن‌ها به منزلهٔ عکس به کار نمی‌روند بلکه کدی را به وجود می‌آورند که در دستگاه باقی می‌ماند تا کاربر را شناسایی کند و به این ترتیب نقشهٔ صورت افراد تهیه و به کدهای 1s  و 0s تبدیل می‌شود که از طریق اینترنت به شرکت مسترکارت می‌رسد. این شرکت در حال آزمودن شناسایی صوتی برای مبادلات آنلاین نیز هست.

شرکت‌های دیگری نیز سیستم‌های اسکن مشابهی تولید کرده‌اند. در ماه مارس، شرکت چینی تجارت الکترونیکی علی‌بابا سیستم خرید موبایلی را معرفی کرد که در آن از سلفی‌های گرفته‌شده با تلفن هوشمند در هنگام خرید و مقایسهٔ آن با تصویر ذخیره‌شده برای شناسایی خریدار استفاده می‌شود.

این سیستم که اسمایل‌تو‌پی (Smile to Pay) نام دارد توسط آنت فایننشال (Ant Financial)، از شعب علی‌بابا، تولید شده است. آنت فایننشال در حال کار بر روی سیستم دیگری برای شناسایی کاربران است که ارسال دستور صوتی را با استفاده از کلیدواژه یا عبارتی در هنگام خرید الزامی می‌کند. این سیستم حتی به کاربر امکان استفاده از اسکن تصویری منحصربه‌فرد، مثل یک خالکوبی یا عکس حیوانی خانگی را نیز می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-09 14:38

افزودن دیدگاه جدید