کد مطلب: 

178459
جهانگرد، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران:

در حوزه‌ ICT دارایِ شکاف 20 تا 30 ساله با دنیا هستیم/ نقش ICT در توسعه ایران در آستانه دگردیسی است

معاون وزیر ارتباطات، در اولین نشست شورای برنامه ریزی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: نقش ICT در توسعه ایران در آستانه دگردیسی است و ادبیات توسعه در ایران دچار تغییر شده است.
در حوزه‌ ICT دارایِ شکاف 20 تا 30 ساله با دنیا هستیم/ نقش ICT در توسعه ایران در آستانه دگردیسی است

به گزارش سیتنا، مهندس جهانگرد با بیان اینکه برای اولین بار در برنامه توسعه شاهد اهداف طولی هستیم، اظهار داشت: امروزه با توسعه شبکه پرظرفیت موبایل 3G و 4G شاهد دگرگون شدن فضای ICT در کشور هستیم.

جهانگرد با بیان اینکه موتور پیش برنده این حوزه بازار تقاضا است، ادامه داد: ساختار اداری ایران به نحوی است که اکثر دستگاهها به صورت انفرادی عمل می کنند.

وی با بیان اینکه رفتار ما در حوزه ICT با دنیای کنونی، دارایِ شکاف 20 تا 30 سال است، افزود: قطعاً نیمی از برنامه 8 درصدی باید از حوزه دانش تامین شود و محرک آن ICT است.

جهانگرد با اشاره به اینکه لازم است تکلیفمان را با آموزش، پرورش، صنعت و مالکیت محتوا روشن کنیم، ادامه داد: الگوهای سایر کشورها می تواند ارائه دهنده تجربیات مناسبی برای ایران در حوزه ICT باشد.

معاون وزیر ارتباطات، تصریح کرد: محتوایی که تبدیل به سرویس نشود ارزش افزوده پیدا نمی کند و انبار می شود.

وی با بیان اینکه تحقیقات یا دانش محور است یا بنگاه محور، گفت: این سند حرکت وضعی است که باید اثر انتقالی آن در جامعه ترسیم شود.

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات در پایان سخنانش اظهار کرد: در سند برنامه ششم 7 بند به طور مستقیم به موضوع ICT پرداخته است اما 40 بند دیگر متکی بر اثر انتقالی ICT است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-07-08 01:49

افزودن دیدگاه جدید