کد مطلب: 

178300
معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاح پروژه‌ی تلاش:

آقای واعظی به رئیس جمهور قول داده‌ که دغدغه‌های پهنای باند را برطرف کند

پروژه توسعه لایه انتقال شبکه زیرساخت کشور (پروژه تلاش) با حضور معاون اول رییس جمهور به بهره برداری رسید.
آقای واعظی به رئیس جمهور قول داده‌ که دغدغه‌های پهنای باند را برطرف کند

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (سه شنبه) با حضور در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی پس از افتتاح پروژه تلاش از بخش های مختلف آن بازدیدکرد و با توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان جزئیات این پروژه قرار گرفت.

جهانگیری در سخنانی اظهار داشت: تنها با تکیه بر ICT می‌توان اقتصاد کشور را متحول کرد، دولت پاسخگو، خدمت‌رسان و شفاف با توسعه ICT محقق می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری، گفت:‌ دولت مصمم به استقرار دولت الکترونیک و همراه در کشور است. چرا باید به مردمی که می‌توانند با یک موبایل خدمات لازم را دریافت کنند، ظلم کنیم و بگوییم که باید پس از چند روز سرگردانی و به روش دیگری خدمت بگیرید.

وی گفت: وزیر ارتباطات وعده راه‌اندازی 100 هزار شغل در حوزه ICT در سال 94 را داده است. هم اکنون 70 درصد جمعیت ایران در سن کارند و این برای کشور یک فرصت است.

جهانگیری اظهار داشت:‌ آقای واعظی به رئیس جمهور قول داده‌اند و رئیس جمهور نیز به مردم قول داده که دغدغه‌های پهنای باند را برطرف کنند.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: نباید زیرساخت‌های کشور برای توسعه ICT محدودیت ایجاد کنیم.

گفتنی است؛ لایه انتقال یکی از لایه های کاربردی شبکه زیرساختی ارتباطی کشور است که با انتقال پهنای باند، بستر ارتباطی برای دسترسی به اینترنت و اینترانت را فراهم می کند.

افزایش ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت، انتقال دیتا برای شبکه های ارتباطی را با ظرفیت بالا به همراه خواهد داشت.

با اجرای این پروژه زیرساخت لازم جهت شبکه ملی اطلاعات و توسعه شبکه پهن باند کشور فراهم خواهد شد به طوری که ارتباطات دیتا در لایه ترانزیت، اینترنت و اینترانت به حدود سه برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید.

این ظرفیت بر بستر 30 هزار کیلومتر فیبر نوری و در گستره 31 استان کشور شامل 128 ایستگاه راه اندازی شده است و به عبارتی با اجرای این پروژه، دولت یازدهم توفیق یافت تا در دو سال پایانی برنامه پنجم ، ظرفیت ارتباطی کشور را به اندازه ظرفیت ایجاد شده در تمام سالهای گذشته ارتقاء دهد.

اجرای تمام عملیات پروژه توسط متخصصان داخلی، اجرای پروژه در بازه زمانی صد روزه و اجرای پروژه بر روی شبکه فعال و زنده بدون هیچگونه تاثیر منفی و اختلال در شبکه ارتباطی کشور از نکات برجسته پروژه تلاش می باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-30 20:05

افزودن دیدگاه جدید