کد مطلب: 

178159

برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌پژوهی مرکز ملی فضایی

دومین جلسه شورای سیاست‌پژوهی مرکز ملی فضایی ایران روز سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ با موضوع بررسی سیاست‌های فضایی کشور در حوزه ماموریت‌های سرنشین‌دار در معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری برگزار شد.
برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌پژوهی مرکز ملی فضایی

به گزارش سیتنا، در جلسه نخست شورای سیاست‌پژوهی مرکز ملی فضایی ایران موضوعاتی همچون بررسی وضعیت موجود داخل کشور و اهداف در حوزه پرتاب انسان به فضا، پیشنهاد سیاست‌های فضایی کشور در حوزه اعزام فضانورد با رویکرد برنامه بلند‌مدت فضایی و گزارش برنامه‌های پژوهشگاه هوافضای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از طرف اعضای شورای سیاست‌پژوهی مرکز ملی فضایی ایران مورد بررسی قرار گرفت و در پایان این جلسه، مقرر شد این شورا تا تدوین سیاست‌های مرتبط با موضوع ماموریت‌های سرنشین‌دار، زیست فضا و اکتشافات فضایی جلسات خود را با این موضوع ادامه دهد.

در همین راستا در دومین جلسه نیز مباحث مطرح شده در جلسه قبل، به صورت تحلیل و جمع‌بندی ارایه شد و در این زمینه بحث مورد نظر ادامه یافت.
همچنین گزارش نتایج طرح مطالعاتی امکان‌سنجی توانمندی‌های داخلی در زمینه ماموریت فضایی زیرمداری ارایه شد که مدت‌های پیش در یک نهاد فضایی کشور انجام شده بود.

گفتنی است در این جلسه که در مرکز ملی فضایی ایران برگزار می‌شد، نزدیک به ۳۰ نفر به عنوان نمایندگان نهادهای مختلف فضایی از بخش‌های دولتی، دانشگاهی و بخش خصوصی حضور داشتند.

در پایان دومین جلسه شورای سیاست‌پژوهی مرکز ملی فضایی ایران نیز مقرر شد تا تدوین سیاست‌ها و برنامه‌های مورد نظر، کار این مقوله ادامه یابد.

شورای‌عالی فضایی فعال می‌شود

دکتر جهانگیر جدی، رییس مرکز ملی فضایی ایران در حاشیه دومین جلسه شورای سیاست‌پژوهی این مرکز از برنامه‌های مرکز ملی فضایی برای تدوین برنامه 5 ساله ششم و برنامه افق 1404 و آغاز بکار مجدد فعالیت‌های شورای‌عالی فضایی و دبیرخانه آن با بررسی سوابق و مستندات جهت احیای جلسات کارگروه‌ها و کمیسیون راهبردی آن شورا و شورای‌عالی فضایی در دبیرخانه این شورا خبر داد.

وی گفت: هم‌اکنون با بررسی اسناد شورای عالی فضایی در تعداد ارکان و اعضای کارگروه‌های این شورا، بازنگری شده و برای کارگروه‌های شورای‌عالی فضایی دبیر مشخص شده است تا جلسات این کارگروه‌ها به طور منظم برگزار شوند.

وی افزود: همچنین در نظر داریم در سال جاری در کوتاه ترین زمان ممکن جلسه شورای‌عالی فضایی را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ در ۱۰ سال گذشته جلسات شورای‌عالی فضایی به عنوان عالی‌ترین نهاد فضایی کشور تنها سه بار برگزار شده بود که انتقاداتی را در بین دست‌اندرکاران و کارشناسان این حوزه به دنبال داشت. دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور سال گذشته طی حکمی مسوولیت اداره جلسات شورای‌عالی فضایی را به دکتر ستاری، معاون علمی وفناوری رئیس جمهور و دبیرخانه شورای عالی فضایی را به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واگذار کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-06-22 11:34

افزودن دیدگاه جدید