کد مطلب: 

177657
دکتر واعظی در افتتاحیه اجلاس WSIS 2015:

توسعه و تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات در ایران را سرعت دادیم

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن سخنرانی در افتتاحیه اجلاس WSIS 2015 در محل اجلاس در ژنو، نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در خصوص جامعه اطلاعاتی را تشریح کرد.
توسعه و تکمیل شبکه‌ی ملی اطلاعات در ایران را سرعت دادیم

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر واعظی وزیر ارتباطات کشورمان در صحن اصلی اجلاس فروم WSIS 2015 که از 25 ماه مه ۲۰۱۵ با شعار" نوآوری مشارکتی: توانمندسازی سازمان‏های ICT  برای توسعه پایدار" در ژنو سوئیس آغاز بکار کرده و در حال برگزاری است، به سخنرانی پرداخت.

واعظی در این سخنرانی ضمن تشریح اهمیت جامعه اطلاعاتی مردم محور و توسعه محور گفت: جامعه اطلاعاتی مردم محور و توسعه محورمی تواند به کشورها در دستیابی به اهداف توسعه کمک کند.

وی افزود: امروز دنیا با چالش های جدی و جدیدی روبروست که برخی از این چالش‌ها را می توان با استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات حل و فصل کرد.

وزیر ارتباطات با اشاره به به اینکه دنیا به اقتصاد مبتنی بر نوآوری روی آورده است گفت: لازم است گام‌های بلندی برای تشویق و تسهیل نوآوری های فناورانه برداریم و این موضوع ما را در رسیدن به اهداف توسعه پایدار و جامعه اطلاعات محور در همه جوانب و ساخت دنیایی بهتر کمک می کند.

واعظی با ابراز نگرانی از شکاف دیجیتالی بین کشورهای در حال توسعه با کشورهای توسعه یافته گفت: برای کاهش این شکاف باید ICT و خدمات آن در دسترس همگان باشد.

وی افزود: حمایت از تلاش‌های ملی در کشورهای در حال توسعه در زمینه کاهش شکاف دیجیتال از طریق ایجاد، توسعه و تقویت ظرفیت‌ها برای تضمین حضور آنها در تمامی‌زمینه‌های جامعه اطلاعات جهانی باشد.

وزیر ارتباطات کشورمان در ادامه با اشاره به موضوع حاکمیت و راهبری اینترنت گفت: جمهوری اسلامی ایران موضوع حاکمیت اینترنت را مهم ترین بخش از جامعه اطلاعات می داند و معتقد است باید بر اساس بیانیه ژنو در رابطه با آن عمل شود که مطابق آن، تمامی‌دولت‌ها باید نقش و مسوولیت برابر در مسایل سیاست گذاری بین المللی مرتبط با اینترنت داشته باشند.

واعظی در پایان با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید در جهت حمایت از نخبگان و فعالان بخش خصوصی در تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، گفت: توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات در ایران را سرعت دادیم چرا که  شبکه ملی اطلاعات می تواند ضمن دسترسی راحت تر و با سرعت و کیفیت بیشتر کاربران، منجر به گسترش تولید محتوای بومی شود.

وی افزود: در این رابطه ما سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های بخش خصوصی در پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات ایران را مورد حمایت قرارداده و و از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-27 09:10

افزودن دیدگاه جدید