کد مطلب: 

177250

سند همکاری‌های دوجانبه‌ی اقتصادی ایران و اندونزی به امضا رسید

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی پس از دو روز با امضاء سند همکاری به کار خود پایان داد.
سند همکاری‌های دوجانبه‌ی اقتصادی ایران و اندونزی به امضا رسید

به گزارش سیتنا، دکتر واعظی در این مراسم با ابزار خشنودی از تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اندونزی، گفت: فضای ملاقات‌ها بسیار مثبت و امیدوار کننده برای افزایش سطح روابط بود.

وزیر ارتباطات با اشاره به رکود روابط در 7 سال گذشته، گفت: با تلاش دو طرف، فصل جدیدی در روابط دو کشور گشوده شد.

وی از علاقه دولت به حمایت از همکاری بخش خصوصی دو کشور خبر داد و با اشاره به این که موارد متعددی در این سند به امضا رسیده، اظهار کرد: همکاری در موارد صنعتی، سرمایه گذاری، تجارت، گمرک، استاندارد، همکاریهای بانکی، صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همکاری در زمینه برق، آب و فاضلاب، صنایع معدنی و ارتباطات بین المللی از جمله این موارد است.

وزیر اقتصاد اندونزی نیز با اشاره به ملاقات با مقامات ایرانی گفت: تمام تلاش های دو روز گذشته نشان از جدیت طرفین جهت افزایش سطح روابط دو کشور دارد. خوشبختانه مذاکرات خوب و سازنده ای داشتیم و بر روی همکاری در بخشها و صنایع مختلف توافق شد.

وی با تاکید بر هر اهتمام دو کشور نسبت به شروع کار و پروژه ها گفت: با روابط خوب تجاری بین دو  کشور می توان به تحقق زمینه های توافق شده و دستیابی به حجم روابط سابق امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: پس از ترک تهران توافقات حاصله را تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهم کرد.

وی نشست بعدی در اندونزی را در جهت پیشرفت کارها و عملی شدن توافقات دو جانبه دانست و گفت: در حوزه های همکاریها شروع شود جهت ارتقا همکاریها تلاش خواهیم کرد.

وی زمینه همکاری بخش خصوصی دو طرف را بالا دانست و گفت: پتانسیل بالایی جهت سرمایه گذاری در دو کشور موجود است. روابط تجاری دو کشور در آینده بهبود خواهد یافت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-05-24 18:02

افزودن دیدگاه جدید