کد مطلب: 

174276

باید نگاه بخش خصوصی را به حوزه علم و فناوری معطوف کرد

خدمتگزار، گفت: با تولید محصولات با کیفیت توسط نخبگان و سرآمدان و موفقیت این محصولات در بازار رقابت، می‌توان زاویه‌دید بخش خصوصی را به سمت حوزه علم و فناوری تغییر داد.
باید نگاه بخش خصوصی را به حوزه علم و فناوری معطوف کرد

به گزارش سیتنا، مهندس وجه‌الله خدمتگزار، استاندار خراسان جنوبی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به آمار بالای دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی در پذیرش دانشجو، فضای علمی این استان را مناسب توصیف کرد و گفت: خراسان جنوبی به عنوان یکی از استان‌های دانشگاهی کشور، به دلیل وجود دانشگاه‌های بزرگ، از نظر حضور نیروی انسانی متخصص و کارآمد در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص بالاترین سرمایه اجتماعی و علمی استان است، افزود: نخبگان، سرآمدان و متخصصان استان مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف تعیین شده نظام در حوزه نخبگانی و رسیدن به توسعه‌پایدار دارند.

خدمتگزار با اشاره به ضرورت تعامل استانداری‌ها با نهادهای مرتبط با حوزه نخبگانی به منظور مرتفع کردن مشکلات پیشروی نخبگان و متخصصان اظهار داشت: استانداری خراسان جنوبی در سال گذشته جلسات متعددی با مسئولان پارک علم‌وفناوری، بنیاد نخبگان و دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه نخبگانی به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات پیشروی این افراد در راه تاثیرگذاری در جامعه تخصصی خود، برگزار کرده است که پس از آگاهی از این مشکلات، استانداری موضوعات مطرح شده را به نهاد و یا دستگاه مربوطه ارجاع داده است.

وی اظهار داشت: استانداری در تلاش است با افزایش خدمات، فراهم کردن بستر مناسب برای تاثیرگذاری این افراد، اعطای تسهیلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مورد نیاز، حس خودباوری را در این افراد افزایش و زمینه را برای ماندگاری آنان در استان فراهم کند.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: سرمایه نخبگان، علم آنان است. استفاده بهینه از این علم برای رفع نیازهای جاری منطقه و کشور و رسیدن به توسعه پایدار در واقع احترام گذاشتن به این افراد و جایگاه علمی ایشان است.

خدمتگزار ادامه داد: در جلسات متعدد با مسؤلان پارک علم‌وفناوری و بنیاد نخبگان استان همواره تأکید کرده‌ایم استانداری خراسان جنوبی برای تعامل با حوزه نخبگانی و هماهنگ کردن نهادهای اجرایی استان در راستای نیل به توسعه‌ همه‌جانبه آمادگی هرگونه همکاری با نهادهای مذکور را دارد.

وی با اشاره به ضرورت تجاری‌سازی اختراعات و تبدیل ایده به ثروت خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی و تولید ثروت از دانش نه تنها به تولید ارزش‌افزوده می‌انجامد بلکه با اشتغال‌زایی موجب کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ارزش‌افزوده حاصل تولید محصول با کیفیت است بر لزوم جذب بخش خصوصی در حوزه تجاری‌سازی تأکید کرد و ادامه داد: به دلیل محدود بودن منابع و امکانات، در بسیاری موارد دولت نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای نخبگان و سرآمدان باشد که در این زمینه با جذب بخش خصوصی می‌توان خلاء موجود را برطرف کرد.

خدمتگزار در پایان با اشاره به اینکه باید نگاه بخش خصوصی را به حوزه علم و فناوری معطوف کرد، اظهار داشت: با تولید محصولات با کیفیت توسط نخبگان و سرآمدان و موفقیت این محصولات در بازار رقابت می‌توان زاویه‌دید بخش خصوصی را به سمت حوزه علم و فناوری تغییر داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-04-21 15:56

افزودن دیدگاه جدید