کد مطلب: 

173452
واعظی در جلسه اتاق بازرگانی استان آذربایجان شرقی:

تبدیل تبریز به هاب پستی از اولویت‌های وزارت ارتباطات است

دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود به همراه استاندار آذربایجان در جلسه اتاق بازرگانی این استان شرکت کرد.
تبدیل تبریز به هاب پستی از اولویت‌های وزارت ارتباطات است

به گزارش سیتنا، واعظی در ابتدای جلسه با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای اتاق بازرگانی، گفت: تجارت باید بر اساس اصول علمی و ابزارهای نوین صورت بگیرد.

واعظی گفت: باید برای کالاهای ایرانی بازار خارجی در منطقه و جهان پیدا کنیم.

وی با بیان انواع حمایتهای وزارت ارتباطات از تجار و نمایشگاه‌های آنها در خارج گفت: هر چند ما از برپایی نمایشگاهها و صادرات کالاهای صادرکنندگان حمایت می کنیم ولی بهتر است صادرکنندگان بزرگ و عمده با تشکیل یک صندوق از صادرکنندگان کوچک و نوپا حمایت کنند.

واعظی افزود: باید وارد اقتصاد بین المللی شویم و برای این مهم نحوه حضور و نوع کالاهای قابل ارایه نقش مهمی دارند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: از دیگر راهکارهای ورود به اقتصاد بین المللی برند سازی و تشکیل شرکت‌های هلدینگ در زمینه های مختلف است.

دکتر واعظی با تاکید بر لزوم فراگیری کار جمعی در عرصه اقتصاد و تجارت گفت: باید با کار جمعی به سراغ تجارت بین المللی برویم.

وزیر ارتباطات در ادامه گفت: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در حال پیگیری و اجرای حمایت‌های قضایی از تجار است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تعامل با دنیا گفت: وقتی روابط اقتصادی ما با کشورهای دیگر محکم شود قطعا روابط سیاسی مستحکم تر می شود.

واعظی در ادامه با بیان برخی مشکلات و مسایل در حوزه حمل و نقل بین المللی گفت: تلاش ما آن است که موضوع حمل و نقل در مرزها و مشکلات آن را کم کنیم و علاقه مند هستیم این روند موجب گران شدن صادرات نشود تا سهم بیشتری در این حوزه مهم اقتصادی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات افزود: در این زمینه با پیگیری های انجام شده در ماههای اخیر گمرک ایران در مرز بیل سوار 24 ساعته شد.

وزیر ارتباطات در ادامه با بیان برخی برنامه های وزارت ارتباطات در زمینه تجاری و اقتصادی گفت: تبدیل شدن تبریز به هاب پستی از اولویتهای وزارت ارتباطات و شرکت پست است.

دکتر واعظی در پایان با تشکر از استاندار آذربایجان و همه اعضای اتاق بازرگانی گفت: همه تلاش ما رساندن تجارت و بازرگانی و در مجموع اقتصاد به نقطه رونق و شکوفایی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-14 02:00

افزودن دیدگاه جدید