کد مطلب: 

173213

آمادگی مخابرات ایران برای انتشار معارف دینی به سراسر جهان

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در نشستی که با کاروان دولت در قم برگزار شد ؛ گفت : با وجود بستر های بسیار خوب ارتباطی در این استان ،مخابرات ایران آمادگی دارد تا با استفاده از تعرفه های ویژه ، بستر انتقال معارف دینی به سراسر جهان را فراهم کند.
آمادگی مخابرات ایران برای انتشار معارف دینی به سراسر جهان

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، در این نشست که دکتر واعظی ، وزیر ارتباطات نیز حضور داشت ، مهندس ابراهیمی افزود  وجود حوزه علمیه و حضور مراجع عظام تقلید در قم ، این شهر به یک قطب فرهنگی و دینی تبدیل شده است و می تواند محتوای مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات را فراهم کند.

وی افزود : قم بعنوان پایلوت راه اندازی شبکه ملی کشور انتخاب شده است و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشکلات و موانع این شبکه به زودی مرتفع می شود .

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم ،نیز ، با ارایه گزارشی از وضع شبکه ارتباطی این استان و مقایسه آن با سایر استانها گفت: به منظور شناخت فرصتها و ظرفیتهای هر استان و تنظیم مقررات و قوانین متناسب با آن ضروری است برای ارائه خدمت مناسب به مشترکان مطالعات جامع آمایش در این حوزه انجام شود.

مهندس دهناد با اشاره به ماموریت قم در سند چشم انداز گفت:با توجه به اینکه قم یک شهر زیارتی بوده و مرکزیت تولید و نشر علوم و معارف دینی را دارد ؛ وظیفه مدیران استانی تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بمنظور استفاده بهینه از این ظرفیت ها سنگین تر می کند.

وی همچنین از افزایش هزینه ها و عدم رشد درآمدهای مخابراتی گله کرد و گفت : پایین بودن تعرفه های مخابراتی ، این شرکت را با مشکلات اساسی مواجه کرده است که باید در سطح ملی برای آن تدبیری اندیشید.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم، با تشریح عملکرد شرکت مخابرات استان قم در حوزه های مختلف از جمله تلفن ثابت، همراه و دیتا گفت: ارائه خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت تلفن همراه(3G) از طریق 90 سایت BTS دراستان به مردم و مشترکان ارائه می شود.

مهندس دهناد، به افزایش پهنای باند اینترنت استان به مناسبت سفر کاروان تدبیر و امید به قم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با افزایش دو STM1 پهنای باند اینترنت و اینترانت استان به 14 لینک STM1 افزایش یافت.

وی در پایان ، از وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات خواست به نیازهای ارتباطی حوزه های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-03-02 15:13

افزودن دیدگاه جدید