کد مطلب: 

172703

حمایت وزارت ارتباطات از تولید محتوای داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان ICT استان سمنان از حمایت جدی این وزارتخانه از تولید کنندگان محتوای داخلی خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده اعتبار لازم به منظور حمایت از ایجاد کسب و کارهای جدید و همچنین حمایت از شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته شده است.
حمایت وزارت ارتباطات از تولید محتوای داخلی

به گزارش سیتنا،  دکتر محمود واعظی صبح امروز در سفر خود به استان سمنان در جمع فعالان ICT  این استان اظهار داشت : استان سمنان در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات  می تواند با رشد قابل توجهی مواجه شود  که در  راستای  توسعه این حوزه، برنامه های مدونی را دنبال خواهیم کرد.

وی  با بیان این که در فرایند تولید محتوا و اپلیکیش های بومی از حضور دانشگاهیان بیشتر استفاده خواهیم کرد؛  افزود : دولت تدبیر و امید حمایت از محققان و دانش پژوهان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با جدیت دنبال می کند تا مردم از محصولات بومی و داخلی بیشتر بهره ببرند.

واعظی ادامه داد: دانشگاه سمنان در نظر دارد پژوهشکده ICT را راه اندازی کند که وزارت ارتباطات برای شکل گیری این پژوهشکده دانشگاه سمنان را  حمایت خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخشی دیگری از اظهاراتش اشتغال زایی در کشور را منوط به توسعه فعالیت های شرکتهای دانش بنیان خواند و گفت : در شرایطی که در کشور از تعداد قابل توجهی فارغ التحصیل رشته  های مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره مندیم می توانیم با کمترین هزینه ها بیشترین اشتغال را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به حمایت های دولت یازدهم از ایجاد کسب و کارهای جدید گفت: در سال جدید اعتبار قابل توجهی برای حمایت از شرکتهای دانش بنیان در نظر گرفته ایم که در طول سال از محل بودجه اداره شده تامین می شود و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت وزارت درخواست های خود را اعلام کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به گسترده بودن بازار و نو بودن فعالیت ها در حوزه تولید و توسعه محتوا و خدمات و با توجه به نیاز کشور به توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای بازار بزرگ‌تری برای این بخش فراهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-02-02 15:08

افزودن دیدگاه جدید