کد مطلب: 

172479
در پارک فناوری پردیس معاونت علمی آغاز شد؛

برگزاری سومین تور علم و فناوری و کارگاه دیپلماسی

سومین تور علمی و کارگاه دیپلماسی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حضور رایزن اقتصادی و سفرای جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به میزبانی پارک فناوری پردیس معاونت علمی آغاز شد.
برگزاری سومین تور علم و فناوری و کارگاه دیپلماسی

به گزارش خبرنگار سیتنا، صبح امروز در راستای اجرایی شدن برنامه اقدام مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی علم و فناوری، به همت معاونت امور بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی، سومین کارگاه دیپلماسی و تور علم و فناوری با حضور حدود شصت دیپلمات‌ جمهوری اسلامی ایران متشکل از سفرا، سرکنسولها و رایزنان اقتصادی وکارشناسان وزارت امور خارجه کار خود را آغاز کرد.

سومین دوره این تور علمی و کارگاه‌ها در راستای توسعه دیپلماسی علم و فناوری با هدف آشنایی و افزایش دانش دست‌اندرکاران حوزه دیپلماسی کشور با حوزه علم و فناوری وحضور با اعتماد به نفش بیش‌تر این افراد برگزار می‌شود.

مهندس علی‌مرتضی بیرنگ، معاون امور بین‌الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهندس علایی مدیرکل دفتر تبادل فناوری معاونت علمی مهندس حسین احمدی مدیر امور بین الملل مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری، دکتر رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این کارگاه سخنرانی خواهند داشت.

براساس فرامین رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه باید تورهای علمی برای اقشار مختلف جامعه گذاشته شود تا پیشرفت‌ها و دستاوردهای تحسین برانگیز علمی و فناوری در حوزه های مختلف پزشکی، هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادین و دیگر عرصه‌ها را درک کنند، معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری در این زمینه اقدام به برنامه ریزی و اجرای تورهای علمی و فناوری کرد.

از آنجا که شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز پیرو توصیه و تاکید مقام معظم رهبری، برگزاری این تورهای علمی را سبب نمود بهتر دستاوردهای علمی کشور دانسته بود، نخستین گام این تور علمی، اوایل مهرماه سال جاری با برگزاری تور علمی و کارگاه «دیپلماسی علم و فناوری» برداشته شد. این برنامه با همکاری معاونت بین الملل و تبادل فناوری معاونت علمی و با حضور 60 نفر از سفرا و رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد. در کارگاه دوم نیز جمعی از کارشناسان وزارت امور خارجه برای ارتقای به درجه دبیر اولی حضور یافتند.

بر همین اساس، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری شخصا به دعوت از وزرا و مسوولان عالی رتبه برای شرکت در این نشست ها و برنامه ها و تورهای علمی اقدام کرده است و طی این مدت اعضای محترم کابینه و سایر مسوولان در برنامه های مختلف به بازدید از پارک فناوری پردیس معاونت علمی پرداختند.

معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین تورهای مختلفی را برای اقشار مختلف جامعه در برنامه های آتی خود گنجانده است که تا کنون دو تور شامل بازدید از مجموعه مپنا و شرکت سیناژن ویژه اهالی رسانه برگزار شده است.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-21 12:31

افزودن دیدگاه جدید