کد مطلب: 

172201
تعامل رگولاتوری با سازمان نصر؛

اعمال پیشنهادات سازمان نصر در پیش نویس "اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت"

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با پیشنهادات کارشناسی سازمان نظام صنفی رایانه ای در خصوص "اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت (FCP)" موافقت کرد.
اعمال پیشنهادات سازمان نصر در پیش نویس "اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت"

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان نصر تهران، ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران که به نمایندگی از سازمان نصر کشور در جلسات متعدد کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات حضور داشته است، در این رابطه گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده رگولاتوری و سازمان نصر، بند به بند طرح پیش نویس "اصول حاکم برصدور پروانه های جدید ارتباطات ثابت" مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اغلب نظرات و پیشنهادات سازمان نصر موافقت شد.

نماینده سازمان نصر کشور در کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به تلاش های مداوم سازمان در این رابطه تاکید کرد: این شکل از تعاملات رگولاتوری با سازمان نصر در خصوص پروانه های ارتباطات بی سابقه بوده و ما این ارتباط سازنده را در دولت تدبیر و امید به فال نیک می گیریم.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای اصلاح ساختاری پروانه‌های حوزه ارتباطات ثابت، طرحی را در قالب "پیش نویس اصول حاکم بر صدور پروانه های جدید ارتباطات ثابت" ارائه کرد که بر مبنای آن پروانه‌های PAP،PSTN،ISDP و ISP درکشورتجمیع شده و تحت 2 پروانه جدید FCP و ISP به ادامه فعالیت خواهند پرداخت.

در این راستا، جلسات هم فکری رگولاتوری و سازمان نصر، با هدف بیان نظرات مدیران دولتی و بخش خصوصی شکل گرفت و در نهایت به نتیجه قابل قبولی منتهی شد.

سعادت ضمن قدردانی ازهم فکری شایسته رگولاتوری با سازمان نصر در این جلسات کارشناسی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری، پیگیری های سازمان درخصوص پروانه ها آغاز شد و طی پنج هفته اخیر، جلسات مستمر هم فکری رگولاتوری و سازمان نصر به منظور بررسی اصول حاکم بر صدور پروانه های FCP ، اوج گرفت و ما توانستیم برآیند نظرات صنف را منعکس کنیم.

رئیس سازمان نصر تهران ضمن مثبت ارزیابی کردن این تعاملات سازنده ادامه داد: طی فراخوان نظرسنجی که سازمان نصر خطاب به کلیه فعالان اینترنتی کشور (اعم ازPAP ،ISDP، PSTN ،VoIP ،ISP) درباره پروانه های ارتباطات منتشر کرد، نظرات کارشناسی آحاد صنف دراین رابطه جمع آوری شد و مجموعه این نظرات را در جلسات کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات منعکس  کردیم.

سعادت با تاکید بر اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات شرکت های اینترنتی در رابطه با پروانه های FCP حل شده، گفت: طی این جلسات موفق شدیم نظرات و پیشنهادات صنف را مطابق با منافع کلیه شرکت های اینترنتی مطرح کرده و پیش ببریم تا جاییکه رگولاتوری حتی برای اخذ پروانه های VoIP  نیز امتیاز قائل شد. 

او ادامه داد: از دیگر نتایج سازنده این جلسات ، ارتقاء سطح ضریب های تشویقی در صورت ادغام پروانه های PAP، ISDP، ISP و PSTN بود.

رئیس سامان نصر تهران در خصوص پیگیری های سازمان نصر درباره اصول حاکم بر پروانه ISPها (servco)ها افزود: همچنان مصرانه، جلسات کارشناسی خود با رگولاتوری را به منظور بررسی جزئیات اصول حاکم بر پروانه ISP ها  ادامه می دهیم تا این موضوع پیش از پایان امسال به نتیجه مطلوب برسد.

سعادت ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات به زودی نسخه نهایی و جزئیات اصول حاکم بر پروانه های ارتباطات ثابت را منتشر خواهد کرد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای رعایت اصل مشورت پذیری و شفافیت، پیش نویس اصول حاکم بر صدور این پروانه ها را برای اعلام نظردر اختیار صنف قرار داد تا با تجمیع نظرات رگولاتوری و بخش خصوصی، پروانه های جدید بتوانند منجر به افزایش سرمایه گذاری و توسعه بازار پهن باند و افزایش کیفیت خدمات مبتنی بر آن در کشور شوند.

بر اساس این طرح، متقاضیان اعم از دارندگان پروانه های PAP، PSTN، ISDP ،VoIP، ISP و سرمایه گذاران جدید می توانند در دو دسته پروانه ارتباطات ثابت (FCP) و پروانه عرضه کنندگان خدمات اینترنت (ISP)  متقاضی دریافت پروانه شوند.

دارندگان پروانه ارتباطات ثابت (FCP) مجاز به راه اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) و نیز ارایه خدمات ارتباطی و انتقال داده ثابت بر بستر آن خواهند بود و دارندگان پروانه  ISPهم می‌توانند از پورت ها و اتصالات ایجاد شده توسط اپراتورهای مجاز مانند شرکت‌های دارای پروانه FCP، بهره برداری کرده و آنها را به مشتریان نهایی عرضه کنند. بر اساس این اصول، FCP ها موظف به ارائه این خدمات هستند.

انتهای پی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2015-01-10 10:56

افزودن دیدگاه جدید