کد مطلب: 

15829

تلاش و برنامه‎ریزی وزارت ارتباطات برای رفع نواقص حوزه‎ی ICT

تلاش و برنامه‎ریزی وزارت ارتباطات برای رفع نواقص حوزه‎ی ICT

استاندار زنجان، گفت: تا پایان سال، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات تلفن خانگی بهره مند می شوند.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات، نشست توسعه زیرساخت استان زنجان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان ملی فناوری اطلاعات، استاندار استان زنجان، نمایندگان مردم استان زنجان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

 

در این نشست، دکتر واعظی اظهار کرد: تلاش و برنامه ریزی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر رفع نواقص و مشکلات موجود در حوزه ICT است.

 

وی گفت: علاوه بر روستاهایی که دارای پوشش تلفن ثابت هستند، تلاش می شود امسال سطح دسترسی روستاییان به اینترنت و تلفن های ثابت و همراه بیش از گذشته ارتقا یابد.

 

در این نشست مهندس جمشید انصاری، استاندار زنجان از برگزاری جلسات با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشکلات و کاستی های حوزه ICT در استان خبر داد و گفت: طبق توافق به عمل آمده تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات تلفن خانگی بهره مند  می شوند.

 

وی ادامه داد: روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز که در مسیر این روستاها قرار دارند ازنعمت تلفن خانگی بهره مند خواهند شد.

 

استاندار زنجان بر استقرار مرکز تماس (call center) در استان تاکید کرد و افزود: این مرکز می تواند امکان اشتغال فارغ التحصیلان در رشته های مرتبط را فراهم آورد.

 

انصاری از امکان دسترسی به اینترنت از طریق وای فای در روستاهای فاقد پوشش تلفن ثابت و استقرار Deta center در استان خبر داد و گفت: استانداری زنجان آماده همکاری با  وزارت ارتباطات و فناوری جهت تسریع در فراهم شدن این امکانات برای روستاهاست.

 

وی در خصوص شهرک صنعتی جدید استان، اظهار داشت: شهرک صنعتی جدید استان به عنوان شهرک تخصصی برق، الکترونیک و ICT است که در شرق زنجان واقع در مسیر اتوبان زنجان - تهران  واقع شده که امیدواریم با فراهم شدن مقدمات پروژه، عملیات اجرایی آن از ابتدای هفته دولت، آغاز  شود.

 

در ادامه، مرتضی شهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان  از پیگیری های مستمر، جهت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در استان، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لزوم همکاری همه دستگاه‎های ‌ذیربط برای تحقق این مهم ضروری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-23 09:25

افزودن دیدگاه جدید