کد مطلب: 

1446

کره‌ی شمالی کشوری با حداقل ارتباطات!

کره‌ی شمالی کشوری با حداقل ارتباطات!

چندی پیش Artemy Lebedev، از فعالان طراحی وب، سفری به کره شمالی داشت که گزارش‌ها و عکس‌های این سفر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. بخشی از این سفرنامه مرتبط با محدودیت‌های ارتباطی در کره شمالی است که توسط سیتنا منتشر می‌شود.

 

هیچ سرویس رومینگی در دسترس نیست!

به محض رسیدن به فرودگاه باید تلفن همراه تان را تحویل دهید، هیچ سرویس رومینگی در دسترس نیست. هیچ شخصی با تلفن همراه دیده نمی‌شود؛ اما استفاده از لپ تاپ اشکالی ندارد، به نظر می‌رسد که کره شمالی‌ها از کارت هایی باخبر نیستند که توانایی تبدیل لپ تاپ به تلفن همراه را دارد.

 

 

خبری از اینترنت نیست، تنها اینترانت!
وقتی که به کره شمالی وارد می‌شوید به شما یک راهنما و یک راننده اختصاص می‌دهند و همیشه همراه‌تان هستند. شما نمی‌توانید خودتان هتل را ترک کنید. برنامه روزانه شامل ۲ تا ۳ بازدید تفریحی می‌شود. در هتل می‌توانید BBC، چندین شبکه از چین و همچنین شبکه‌ی NTV روسیه را مشاهده کنید.
 
انتشار هرگونه خبر ناخوشایند در رسانه‌ها ممنوع!
در کره شمالی هیچ رسانه خصوصی دیده نمی‌شود و ۱۲ روزنامه و ۲۰ نشریه موجود در این کشور کاملا تحت نظر دولت هستند و بی آنکه خبرنگاری وظیفه تهیه گزارش ها را برعهده داشته باشد، مطالب آنها را خبرهایی تشکیل می‌دهد که هر روز از وزارت اطلاعات و امنیت دریافت و دقیقا همان اطلاعات بدون کوچک ترین تغییری منتشر می‌شود؛ در تمام رسانه‌های کره شمالی، انتشار هرگونه خبر ناخوشایند در مورد کره شمالی در همه زمینه‌ها از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی به شدت ممنوع است.
 
ممنوعیت ورود هرگونه خبرنگار و عکاس به کره شمالی!
مسؤولان این کشور نه تنها از پذیرفتن هرگونه کمک امتناع می‌کنند بلکه ورود هرگونه خبرنگار و عکاس را هم به کره شمالی ممنوع کرده‌اند.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-02-02 23:08

افزودن دیدگاه جدید