کد مطلب: 

287829

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌ غربی: ۸۶ درصد روستا‌های استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان‌ غربی گفت: ۸۶ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان آذربایجان‌ غربی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند که طبق این آمار، از تعهد سند تکلیفی برنامه ششم توسعه شش درصد جلوتر هستیم.
مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌ غربی: ۸۶ درصد روستا‌های استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند

به گزارش سیتنا به نقل از ایرنا، قاسم جلیلی نژاد گفت: پوشش اینترنت روستایی تکلیف شده برای استان آذربایجان‌ غربی در برنامه ششم توسعه حدود ۸۰ درصد بود که این میزان تاکنون به ۸۶ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ضریب برخورداری از اینترنت روستایی در بعضی از شهر‌های استان از جمله مهاباد با میانگین ۹۳ درصد نزدیک به میانگین کشوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره اولویت‌های وزارتخانه در دولت سیزدهم اضافه کرد: توسعه شبکه فیبر نوری با هدف ارائه خدمات اینترنت با سرعت چندین برابر نمونه قبلی و حرکت به سوی دولت الکترونیک به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

جلیلی نژاد بیان کرد: نزدیک به ۸۰ درصد اینترنت فعال منطقه مربوط به تلفن‌های همراه بوده که با توسعه فیبر نوری در محله‌های مختلف و استفاده از اینترنت ثابت، فشار روی اینترنت همراه کاسته و کیفیت خدمات اینترنت حداقل تا ۳۰ سال آینده جوابگو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سرعت انجام این طرح در استان بسیار قابل توجه است، ادامه داد: هم اکنون ۴۶ کیلومتر از شبکه فیبر نوری در شهر‌های مختلف استان تکمیل شده و این روند همچنان ادامه دارد.

آذربایجان‌غربی دارای دو هزار و ۱۹۲ روستای بالای ۲۰ خانوار بوده و انجام پروژه توسعه اینترنت روستایی در مابقی روستا‌های استان به جهت موقعیت جغرافیایی خاص و هم مرزی با سه کشور همسایه و وجود ۹۶۰ کیلومتر طول نوار مرزی با این کشور‌ها و کوهستانی و سردسیری منطقه، با هزینه‌های بالاتر و البته سختی بیشتری همراه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-11-23 11:43

افزودن دیدگاه جدید