کد مطلب: 

285362

فرهنگی، نماینده مجلس: دولت به صورت پیامکی موضوعات نهضت ملی مسکن را اطلاع‌رسانی کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: پیشنهاد می‌کنیم، همانطور که دولت احساس وظیفه می‌کند به همه مردم برای حضور در انتخابات مجلس پیامک ارسال کند، به همه مردم پیامک ارسال کرده و چند جمله در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون ساخت مسکن ملی و موضوعات مربوطه به متقاضیان توضیح داده و اطلاع‌رسانی کند.
محمدحسین فرهنگی

به گزارش سیتنا، محمدحسین فرهنگی در گفت‌و‌گو با خانه ملت، در رابطه با وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی در کشور، گفت: عمده ضعف ها در حوزه اجرای قانون جهش تولید مسکن مربوط به سیاست گذاری‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود که از جمله آنها می‌توان به شرایط دشوار تامین منابع مالی و ضعف در اطلاع رسانی اشاره کرد.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنیم، همانطور که دولت احساس وظیفه می‌کند به همه مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیامک ارسال کند، به همه مردم پیامک ارسال کرده و چند جمله در خصوص اقدامات انجام شده پیرامون ساخت مسکن ملی و موضوعات مربوطه به متقاضیان توضیح داده و اطلاع رسانی کند. مردم گاهاً از وضعیت اجرای پروژه های و مسائل مرتبط اطلاعی نداشته و دسترسی به مراکز اطلاعاتی هم ندارند.

این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: دولت قرار بوده برای ساخت مسکن زمین را رایگان در اختیار مردم قرار داده و از سازندگان برای ساخت حمایت کند و در کنار آن تسهیلات بانکی نیز پرداخت کند، بنابر این اگر مقدمات ابتدایی ساخت خانه را انجام دهد، بخشی از بار مالی ساخت و سازهای مسکن ملی از دوش مردم کاسته می‌شود.

فرهنگی اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات که در قانون جهش تولید مسکن به آن اشاره شده بود، تدوین آیین نامه اجرایی مسئولیت های شهرداری‌ها، وزارت کشور، نظام مهندسی، وزارت راه و سازمان ثبت اسناد است تا از موازی کاری و تحمیل هزینه های سنگین جلوگیری شود که متاسفانه این کار انجام نشده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-09-21 08:46

افزودن دیدگاه جدید