کد مطلب: 

281688

حسینی‌کیا، نماینده مجلس: شورای رقابت قیمت خودرو را در یک اتاق شیشه‌ای تعیین کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: انتظار می‌رود، شورای رقابت در یک اتاق شیشه‌ای، قیمت‌گذاری خودرو را انجام دهد و به صورت شفاف عوامل اثرگذار در قیمت‌گذاری یعنی مواد اولیه، هزینه انرژی و ... را اعلام کند، با این روش در بازار خودرو ثبات ایجاد می‌شود.
سیدجواد حسینی کیا

به گزارش سیتنا، سیدجواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خانه ملت درباره افزایش قیمت ۲۵ محصول ایران خودرو از اول تیر با مصوبه شورای رقابت، گفت: شورای رقابت در یک اتاق شیشه‌ای، قیمت‌گذاری خودرو را انجام دهد و خودروسازان نباید به ازای رعایت استاندارهای ۸۵گانه هزینه مازادی از مصرف‌کنندگان دریافت کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی درباره گلایه‌مندی‌های مردم مبنی بر اینکه قیمت خودرو با بهانه‌هایی مانند اضافه شدن آپشن افزایش می‌یابد، تصریح کرد: شورای رقابت باید هزینه‌ای که به ازای هر آپشن به خودرو اضافه می‌شود را دقیق اعلام کند البته این به این معنا نیست که به ازای نصب آینه یا ضبط خودرو از مردم مبلغ اضافه دریافت شود در واقع خودروسازان نباید به ازای نصب قطعاتی که جزو واجبات است، هزینه اضافه‌ای از مردم دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تصمیم‌های عجولانه و مقطعی در این حوزه موجب نابسامانی بازار می‌شود، ادامه داد: خودروسازان نباید به ازای رعایت استاندارهای 85 گانه هزینه مازادی از مبلغ خودرو از مصرف‌کننده دریافت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه شورای رقابت باید سالانه قیمت خودرو را تعیین کند نه اینکه با بهانه‌های مختلف به این موضوع ورود کند، اضافه کرد: در صورتی که قیمت‌گذاری خودرو درست و براساس شاخص‌های مناسب باشد، شاهد این نابسامانی‌ها نباشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2023-06-18 07:57

افزودن دیدگاه جدید