کد مطلب: 

259729

محصول بعدی فیس بوک عینک‌های هوشمند Ray-Ban است

شرکت فیسبوک قصد دارد با همکاری شرکت Ray-Ban عینک‌‌های هوشمند خود را به بازار عرضه کند.
محصول بعدی فیس بوک عینک‌های هوشمند Ray-Ban است

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از engadget، نوشت: کسب و کار پررونق فیسبوک برای اینکه بتواند در دنیای فناوری جایگاه خود را حفظ کرده و از سایر رقبا پیشی بگیرد از تبلیغات دیجیتالی استفاده‌های فراوانی می‌کند.

در همین زمینه مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک گفت: محصول بعدی آن‌ها یک عینک هوشمند Ray-Ban خواهدبود. شیشه‌های این عینک دارای ویژگی فرم نمادین خود هستند و به شما این امکان را می‌دهد تا کار‌های زیبایی را انجام دهید. شرکت فیسبوک به دنبال این است که در آینده به پیشرفت خود در جهت دستیابی به عینک‌های واقعیت افزوده ادامه دهد.

قابلیت های عینک آفتابی فیسبوک

شایعات پیرامون موضوع عینک آفتابی فیسبوک از سال ۲۰۱۹ بسیار زیاد بوده است. در آن زمان، منابع آگاه به CNBC گفتند که فیسبوک با شرکت لوکسوتیکا مالک Ray-Ban در زمینه عینک AR با نام مستعار "Orion" همکاری می‌کند.

این عینک به عنوان یک جایگزین کامل تلفن‌های هوشمند اعلام شده است که می‌توانید با آن تماس بگیرید، اطلاعات را ببینید و حتی پخش زنده را انجام دهید. این عینک با محصول شرکت Google Glass (یکی دیگر از همکاران Luxottica) مقایسه می‌شود. سال گذشته، هوگو بارا، از مسئولین آزمایشگاه‌های واقعیت افزوده کمپانی فیسبوک، تأیید کرد که این عینک‌ها در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آیند.

زاکربرگ گفت: در کنار واقعیت مجازی، واقعیت افزوده (AR) برای ساختن متاورس ضروری است. در آینده ای نزدیک، فیسبوک به یک پلتفرم مشترک و قابل تغییر تبدیل می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد که بین تجربیات مختلف اجتماعی با استفاده از VR و AR گردش کنید.

محصول بعدی فیس بوک عینک‌های هوشمند Ray-Ban است

اصطلاح metaverse آخرین کلمه‌ای است که توسط سیلیکون ولی و آینده پژوهان مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که این مفهوم بیش از یک دهه است که وجود دارد و پس از موفقیت پلتفرم‌های ایجاد بازی چند نفره مانند Fortnite و Roblox، مورد توجه قرار گرفت. در اوایل این هفته، ساتیا نادلا، رئیس مایکروسافت در فراخوان جدید شرکت خود از متاورس شرکت نام برد.

به گفته زاکربرگ، این شرکت میلیارد‌ها دلار برای ساختن جهان مشترک خود هزینه می‌کند که با کاربران فیسبوک و تبلیغات دیجیتالی پر خواهد شد. برای اینکه روای او به واقعیت تبدیل شود، برنامه این است که این دستگاه‌ها را مقرون به صرفه‌تر عرضه کند. مدل کسب و کار ما عمدتا فروش دستگاه‌ها با قیمت بالا یا مواردی از این قبیل نیست، زیرا ماموریت ما ارائه خدمات به بیشترین افراد ممکن است؛ بنابراین ما می‌خواهیم همه کارهایمان را تا آنجا که ممکن است مقرون به صرفه کنیم.

البته طبق شنیده‌های موثق عینک آفتابی تنها سخت افزاری نیست که فیسبوک روی آن کار می‌کند. گزارشات متعدد ادعا کرده اند که فیسبوک در حال توسعه یک ساعت هوشمند با اتصال داخلی  به تلفن همراه و صفحه نمایش جدا شونده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-08-01 11:44

افزودن دیدگاه جدید