کد مطلب: 

258885

ماهواره های ناسا تغییرات آب و هوایی را رصد کردند

ماهواره های ناسا موفق به رصد تغییرات آب و هوایی در یکی از لایه های زمین شدند.
ماهواره های ناسا تغییرات آب و هوایی را رصد کردند

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ناسا، نوشت: داده‌های ترکیبی از سه ماهواره NASA یک رکورد طولانی مدت ثبت و انقباض مزوسفر (لایه بعدی بین زمین یعنی میان استراتوسفر و ترموسفر) در ارتفاع ۳۰ تا ۵۰ مایلی از سطح زمین را تایید کردند. با استفاده از مدل سازی‌های تغییرات آب و هوایی پیش بینی شده که فعالیت انسان موجب به وجود آمدن این فرآینده شده، اما محققان به سختی توانستند این روند را رصد کنند، زیرا نوسانات در لایه مزوسفر ممکن است براساس شرایط طبیعی نیز بوجود بیاید.

فعالیت‌های انسانی تاثیری روی گرمای زمین دارند

ناسا در این خصوص بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که عدم تعادل مثبت انرژی‌های این موضوع را نشان می‌دهد که سیستم زمین انرژی‌ها را می‌گیرد و همین جذب انرژی هم باعث گرم‌تر شدن زمین می‌شود. محققان توانستند با مقایسه داده‌هایی که از سنسور‌های ماهواره‌ای که میزان ورودی و خروجی انرژی را به زمین رصد می‌کنند و داده‌های شناور‌ها در اقیانوس، عدم تعادل انرژی را تشخیص دادند. شناور‌های جمع کننده اطلاعات در سراسر کره زمین قرار دارند و امکان تخمین زدن دقیق میزان گرم شدن اقیانوس‌ها را نیز فراهم می‌کنند.

گاز‌های منتشر شده از فعالیت‌های انسان‌ها رد زمینی گرمای اتمسفر را جذب و سپس برف و یخ‌ها را ذوب می‌کنند که در نتیجه این فرآیند، بخار آب بیشتری به جو وارد و از این راه از خروج تابش جلوگیری می‌شود. افزایش بخار آب و تغییر ابر می‌تواند گرم شدن زمین را بیش از پیش تشدید کند.

داده‌های ماهواره‌هایی که دانشمندان تاکنون از این اطلاعات برای تشکیل مدل‌های آب و هوایی استفاده کردند با معادله‌های اساسی فیزیک که بین دما و رطوبت هوا رابطه برقرار می‌کنند، در تضاد است. همین عدم تطابق نشان دهنده آن است که اندازه گیری ماهواره‌ها از تروپوسفر، رطوبت یا دما را خیلی کم یا خیلی زیاد اعلام کرد و اطلاعاتی که کمترین میزان گرمایش را نشان می‌دهد شاید کمترین دقت را داشته باشند.

ماهواره های ناسا تغییرات آب و هوایی را رصد کردند

اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده ترکیب اتمسفر، فشار و دما در مزوسفر است. ۳۰ سال از ردیابی ماهواره‌ای در ماه‌های تابستان و بر فراز مناطق قطبی زمین را شامل می‌شود. این داده‌ها از راه اندازه گیری نور خورشید جمع آوری شدند که از لایه‌های مختلف اتمسفر عبور می‌کنند. دانشمندان اعلام کردند که این لایه زمین یک تا دو درجه در طول یک دهه سردتر می‌شود و سرعتش ۱۵۰ تا ۲۰۰ متر طی ۱۰ سال است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-07-07 09:53

افزودن دیدگاه جدید