کد مطلب: 

247750

تولید رباتی که حیوانات را سرگرم می‌کند

محققان از تولید رباتی به نام پمپکی با قطعات قابل تعویض خبر داده اند که می تواند حیوانات اهلی و خانگی مانند گربه ها را سرگرم کند.
تولید رباتی که حیوانات را سرگرم می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از نیواطلس، در سال های اخیر ربات ها انجام وظایف گوناگونی را بر عهده گرفته اند که از جمله آنها می توان کمک به انسان ها و به خصوص افراد معلول یا سالمند را نام برد، اما تولید رباتی که به طور اختصاصی برای سرگرم کردن حیوانات طراحی شده باشد، سابقه ندارد.

ربات یادشده که به شبکه وای فای خانگی متصل می شود با استفاده از یک اپلیکیشن اندرویدی یا آی او اس کنترل می شود و دارای یک دوربین برای دریافت اطلاعات از دنیای خارج نیز هست. لذا می توان آن را از راه دور اعم از منزلی دیگر یا محل کار کنترل کرد.

این ربات کوچک چرخدار می تواند با حرکت مارپیچ و بالا و پایین پریدن با حیوانات بازی کند، از خود اصواتی را خارج کند و حتی رفتار حیوانات را زیرنظر بگیرد. دوربین این ربات که ۷۲۰ پیکسل دقت دارد، مجهز به ال ای دی های مادون قرمز و قابلیت دید در شب است.

بازوهای این ربات می تواند اشیایی را در دست گرفته و با حرکت دادن آنها در برابر حیوانات آنها را سرگرم کند و نیز اشیای یادشده را به سمتی پرت کند تا آنها برای یافتن و بازپس دادن اشیای مذکور حرکت کنند. ربات مذکور قادر به جمع آوری اشیای زائد و مزاحم نیز هست و با یک باتری ۲۶۰۰ میلی آمپری که برای هشت ساعت استفاده کافی است، شارژ می شود. ربات مذکور در آینده نزدیک با قیمت ۲۲۹ دلار عرضه می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-13 11:11

افزودن دیدگاه جدید