کد مطلب: 

247433

دستگیری مسئول حمله سایبری ۱۵جولای به توئیتر

بر اساس اطلاعات جدید، هکر‌هایی که به حساب‌های مشهور توئیتر در تاریخ ۱۵ جولای حمله کرده بودند دستگیر شدند.
دستگیری مسئول حمله سایبری ۱۵جولای به توئیتر

به گزارش سیتنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده از فلوریدا، نوجوان هفده ساله‌ای با نام گراهام کلارک به عنوان مغز متفکر حملات سایبری به شبکه مجازی توئیتر دستگیر شد. طبق ادعای خبرگزاری‌های آمریکا، این فرد مسئول حملات صورت گرفته به توئیتر در تاریخ ۱۵ جولای است که موجب به سرقت داده‌های ارز دیجیتال برخی کاربران و اطلاعات شخصی افراد مشهور شد.

در پی این دستگیری دو فرد دیگر نیز به عنوان دستیاران این شخص دستگیر شده‌اند. طبق اظهارات وزارت دادگستری فلوریدا، نام این دو شخص میسون شپرد و نیما فاضلی است که به ترتیب ۱۹ و ۲۲ سال دارند. شپرد به دلیل تلاش بر پول‌شویی و نفوذ به سیستم امنیتی شبکه‌های مجازی مجرم شناخته شد.

از طرفی دیگر، نیما فاضلی به دلیل همکاری در نفوذ به سیستم امنیتی شبکه‌های مجازی دستگیر شده است. پرونده این دو فرد در دادگاه شمالی کالیفرنیا بررسی شد که با مجرم شناخته شدن آن‌ها خاتمه یافت. پرونده کلارک، مغز متفکر ماجرا، به کلی بسته نشده است چرا که این فرد زیر سن قانونی قرار دارد، اما بر اساس اطاعات منتشر شده این فرد تحت پیگرد قانونی قرار دارد. شخصی که در مقام قاضی برای پرونده این نوجوان قرار داشته وی را به ۳۰ جرم متفاوت محکوم کرده است که شامل کلاهبرداری سازمان یافته، کلاهبرداری بالای ۱۰۰ هزار دلار با بیش از ۳۰ قربانی و نفوذ به سیستم امنیتی شبکه‌های مجازی می‌شوند.

جان بنت، مأمور اف‌بی‌آی، طی صحبت‌های خود اظهار داشت: " تحقیقات و تشخیص مجرمان حملات سایبری می‌تواند سال‌ها طول بکشد. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم تمامی افرادی که مسئولیت این حمله را بر عهده داشته‌اند و یا به نحوی در آن دخالت داشته‌اند را دستگیر کنیم".

گفتنی است؛ حمله صورت گرفته در توئیتر ابتدا تنها قرار بود یک کلاهبرداری مالی از حساب‌های ارز دیجیتال بیت‌کوین باشد. اما پس از اقدامات اولیه، هکر‌ها تصمیم گرفتند حساب اشخاص مشهور همچون ایلان ماسک، بیل گیتس، جف بزوس و جو بایدن را تحت تأثیر قرار دهند. این هکر‌ها با استفاده از اعتبار کاربران مشهور از آن‌ها خواستند تا اطلاعات حساب کاربری بیت‌کوین خود را بفرستند تا ارزش آن را دو برابر کنند و به این طریق حساب آن‌ها را تخلیه کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 13:15

افزودن دیدگاه جدید