کد مطلب: 

247419

ربات‌های نرم با سرعتی مشابه یوزپلنگ

دانشمندان با توسعه ستون فقرات LEAP توانستند ربات‌های نرمی را با سرعت و قدرت مشابه به یوزپلنگ و نیزه‌ماهی اختراع کنند
ربات‌های نرم با سرعتی مشابه یوزپلنگ

به گزارش سیتنا، این روز‌ها ربات‌ها در دو جنس سخت و نرم ساخته و تولید می‌شوند. معمولاً افراد به هنگام تصور یک ربات، نمونه‌های سخت را در ذهنشان تجسم می‌کنند.

در مقابل آن‌ها، ربات‌های نرم وجود دارند که با هدف تقلید از رفتار‌های بیولوژیکی و سازگار شدن با محیط اطرافشان ساخته می‌شوند. این ربات‌ها همچنین بسیار مناسب برای ایجاد ارتباط با انسان‌ها هستند چرا که از امنیت بالایی برخوردارند.

فناوری امروز توانسته تا با توسعه علم خود به‌نوعی جدید از ربات‌های نرم دسترسی پیدا کند. دانشگاه کارولینا در کانادا با اختراع یک ستون فقرات خاص برای ربات‌ها، حرکات این دستگاه‌ها را سریع‌تر کرده است. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده یکی از مراجع مهم برای الگوبرداری این ربات‌ها، یوزپلنگ بوده است. یوزپلنگ‌ها می‌توانند به‌طور معمول سرعتی مطابق با ۵۸ مایل بر ساعت را داشته باشند.

چنین سرعتی به دلیل خلقت خاص ستون فقرات آن‌ها است که اجازه می‌دهد یوزپلنگ‌ها قوس قابل توجه‌ای را در بدن خود ایجاد کنند. چنین قوسی در ستون فقرات این حیوانات به آن‌ها اجازه می‌دهد که سرعت بیشتری را در حین دوندگی داشته باشند. از این رو دانشمندان توانستند تا ستون فقرات LEAP را اختراع کنند.

این فناوری توسط جی یین، دستیار پروفسور دانشگاه کارولینا توسعه یافته که تا حد زیادی تحت تأثیر یوزپلنگ‌ها بوده است. با استفاده از فناوری LEAP ربات‌های نرم می‌توانند در هر قدم خود ۲.۷ برابر عرض بدنشان را طی کنند. چنین ستون فقراتی حتی می‌تواند زیر آب‌ها نیز پاسخگو باشد و سرعت ربات‌های زیر آب را تا ۱۲۲ درصد افزایش دهد.

علت سرعت بالای این فناوری قابلیت دسترس و جابه‌جایی آن است. دانشمند مذکور از دانشگاه کاریلونا درباره فناوری خود گفت: "ما می‌توانیم همواره به این ستون فقرات دسترسی داشته باشیم و همانند کلید چراغ برق آن را خاموش و روشن کنیم. قطع و وصل کردن انرژی در این دستگاه قدرت زیادی را تولید می‌کند که باعث افزایش عملکرد ربات می‌شود".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-03 10:07

افزودن دیدگاه جدید