کد مطلب: 

241697

حذف ۶۰۰ برنامه‌ی اندرویدی مزاحم از گوگل پلی

شرکت گوگل بیش از ۶۰۰ برنامه اندرویدی را از برنامه گوگل پلی خود به دلیل آزار دهنده بودن حذف کرده و همچنین برنامه‌نویسان آن‌ها را مسدود کرده است.
عملکرد مقتدرانه گوگل برای حذف برنامه‌های مزاحم

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، شرکت گوگل چند روز پیش اعلام کرد که علت این امر سوءاستفاده این برنامه‌ها از اعمال تبلیغات آزار دهنده در برنامه خود بوده است. سیاست گوگل به این صورت است که برنامه‌ها حق نمایش تبلیغ در زمانی که ربرنامه مورد استفاده نیست را ندارند، و همچنین این تبلیغات نباید به صورتی باشند که کاربران به اشتباه و از روی گول خوردن بر روی آن کلیک کنند.

مدیر محصولات شرکت گوگل، پر ژورک، در رابطه با ماهیت تبلیغات مزاحم گفت: " از نظر ما یک تبلیغ مزاحم به صورتی به نمایش گذاشته می‌شود که کاربر انتظار آن را ندارد". برای مثال می‌توان به تبلیغاتی اشاره کرد که بر روی تمام صفحه ظاهر می‌شوند. این شخص همچنین در صحبت‌های خود اظهار کرد که گوگل یک هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص این تبلیغات مزاحم تولید کرده است. ژورک در ادامه صحبت‌های خود گفت: " اخیرا برنامه‌نویسان مخرب بیش از هر موقع به ساخت و انتشار تبلیغات مخرب ادامه داده‌اند، اما ما یک فناوری را تولید کردیم که از ما در مقابل چنین اقداماتی محافظت می‌کند ".

گفتنی است که عموم برنامه‌های مخرب منتشر شده، از سوی چین، هند و سنگاپور بر روی گوگل پلی قرار گرفته‌اند و اکثر این برنامه‌ها نیز کاربران انگلیسی زبان را تحت نظر قرار داده بودند. بر اساس گزارشات منتشر شده شرکت چیتا موبایل که در چین حضور دارد بیش از چهل عدد از این برنامه‌ها را انتشار داده بود که تمامی آن‌ها طی اقدام شرکت گوگل از برنامه گوگل پلی حذف شدند. ژورک همچنین در صحبت‌های خود اظهار کرد که خیلی از این برنامه‌نویسان از روش مشابهی برای فرار از شناسایی توسط گوگل استفاده کرده بودند که تمامی آن‌ها توسط گوگل شناسایی شد. شرکت گوگل همچنین به آن دسته از شرکت‌هایی که تبلیغلتشان به صورت اشتباهی در این برنامه‌ها منتشر شده است مبلغ ضررشان را می‌پردازد. گفتنی است که این عمل اولین بار نیست که شرکت گوگل برنامه‌های مزاحم را حذف می‌کند، اما گفته می‌شود این عمل تا امروز بزرگ‌ترین اقدام گوگل در این زمینه است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-23 10:08

افزودن دیدگاه جدید