کد مطلب: 

241511

اطلاعات شخصی ۱۴۴ هزار کانادایی به علت سهل انگاری دولت به سرقت رفت

به علت اهمال و بی دقتی نهادهای دولتی در کانادا اطلاعات شخصی بیش از ۱۴۴ هزار کانادایی در جریان ۷۹۹۲ حمله هکری سرقت شده است.
اطلاعات شخصی ۱۴۴ هزار کانادایی به علت سهل انگاری دولت به سرقت رفت

به گزارش سیتنا به نقل از زددی نت، گزارشی که توسط شبکه تلویزیونی سی بی سی منتشر شده، نشان می‌دهد که دولت کانادا نتوانسته در زمینه ایمن سازی سایت‌های ارائه دهنده خدمات دولت الکترونیک عملکرد موفقی داشته باشد.

این سهل انگاری زمانی افشا شد که دین آلیسون نماینده محافظه کار مجلس کانادا در ماه گذشته با ارسال درخواستی رسمی از دولت این کشور خواست موارد افشای اطلاعات شخصی شهروندان کانادا را به علت حملات هکری افشا کند.

بر همین اساس ۷۹۹۲ نفوذ موفق هکری به سایت‌های ده نهاد دولتی در کانادا صورت گرفته است و موفق ترین حمله مربوط به اداره مالیات بر درآمد کانادا بوده است. ۳۰۲۰ حمله هکری به سرورهای این سازمان منجر به سرقت و افشای اطلاعات ۵۹۰۶۵ نفر شده است.

بخش عمده این حملات از طریق ارسال ایمیل‌های فریبنده موسوم به فیشینگ برای کارکنان نهادهای دولتی صورت گرفته است. البته در مواردی کارکنان سازمان‌های یادشده نیز عامل حملات هکری بوده اند. دومین سازمان از نظر تعداد حملات موفق اداره سلامت کاناداست که ۱۲۲ حمله هکری به آن باعث افشای اطلاعات ۲۳۸۹۴ نفر شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-02-17 16:45

افزودن دیدگاه جدید